SSS 1737
Svenska Spårvägssällskapet nr 1737
© Åke Eriksson
data för vägfordon 1737 | |
---|---|
Fordon: | gaffeltruck, elektrisk batteridriven truck |
Tillverkare: | ASEA 1979 |
Längd (mm): | 2820 |
Bredd (mm): | 1030 |
Höjd (mm): | 2153 |
Vikt (kg): | 2882 |
Axelavstånd (mm): | |
Ringdimension: | fram: , bak: |
Motortyp: | |
Motorstyrka: | |
Kontrollertyp: | |
Koppeltyp: | |
Växellåda: | |
Chassi: | |
Chassinummer: | 9039.0006-1 |
Kaross: | |
Registreringsnummer: | |
Första reg.nummer: | |
Första reg.datum: | |
Max hastighet (km/h): | |
Dörrordning: | |
Antal passagerare: | sittande: , stående: |
Färg: | Brandgul |
Senaste revision: | |
Driftsklass: | I ![]() |
Bevarandeklass: | 3 (trafikvagnar inom MUMA/SSS) |
Ägare: | SSS ![]() |
Placering: | Malmköping ![]() |
Museum år: | |
Notering: | GME 12 |
Vägfordonets historia:
Lyftförmåga, klassad: 1120 kg, tyngdpunktsavst 0,6 m, lyfthöjd 3,3 m
Lyftförmåga, max: 1250 kg, tyngdpunktsavst 0,5 m, lyfthöjd 3,3 m
Lyftförmåga, max: 1250 kg, tyngdpunktsavst 0,5 m, lyfthöjd 2,9 m
Batteri: Typ 36XIMF15, ritningsnr SB15023A, serienr 004038, 294 Ah/5 tim, 72 volt, 771 kg
Övertagen från Arriva Lidingö juni 2013.
Transporterad till Malmköping juni 2013.