SS(2) B31C
AB Stockholms Spårvägar class B31C no 618
"cafévagnen"
© Magnus Dahlberg
data for the class B31C "cafévagnen" | |
---|---|
Vehicle: | trailer car, boggie |
Class: | 4-axled single-ended (4xER) |
Company: | AB Stockholms Spårvägar (SS(2)) ![]() |
Town: | Stockholm |
Line: | Djurgårdslinjen |
Class: | B31C "cafévagnen" |
Car number: | 618 |
Built number: | 1 |
Manufacturer: | Hägglund 1949 |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 13100 |
Width (mm): | 2500 |
Height (mm): | 3200 |
Weight (kg): | 12000 |
Axel arrangement: | 2'2' |
Wheelbase (mm): | 1800+4200 |
Boggie center base (mm): | 6000 |
Wheel diameter (mm): | 680 |
Wheel tread width (mm): | 90 |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | |
Type of controller: | |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | Atlas-Copco NE3 |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | H 2-000-1 |
Number of passengers: | 34 seating |
Out of service: | |
Note: | fd GS S27 434, ombyggd 1997 till Cafévagn av Vestfold Bil & Karosseri |
The history of the class (only in Swedish):
Vagnen var ursprungligen släpvagn till Göteborgsmustangerna, i Stockholm kallade A31 med nummer 328-333. När det blev högertrafik i Sverige 1967, drog man helt enkelt dessa släpvagnar baklänges så att dörrarna därigenom kom på rätt sida. Sätena vändes efter hand. I Göteborg hade vagnarna littera S27. Läs mer om de övriga B31:orna.
Se även B31.