SS B19
AB Stockholms Spårvägar class B19 no 779-868
© Stockholms Spårvägsmuseum
data for the class B19 | |
---|---|
Vehicle: | trailer car |
Class: | 2-axled double-ended (2xZR) |
Company: | AB Stockholms Spårvägar (SS) |
Town: | Stockholm |
Class: | B19 |
Car number: | 779-868 |
Built number: | 90 |
Manufacturer: | ASEA, Falun, Råsunda 1925-1929 |
Staffing: | rörlig konduktör |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 11300 |
Width (mm): | 2230 |
Height (mm): | 3360 |
Weight (kg): | 8700 |
Axel arrangement: | 2 |
Wheelbase (mm): | 2700 |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | 850 |
Wheel tread width (mm): | 85 |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | |
Type of controller: | |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | VH 2-000-2 |
Number of passengers: | 24 seating + 39 standing = 63 passengers |
Out of service: | ![]() |
Note: |
The history of the class (only in Swedish):
Leverantörer: nr 779-813 ASEA, nr 814-838 Falun, nr 839-868 Råsunda.
Nr 779-813 vikt 9,2 ton.
Pga viktskillnaden användes före 1930 beteckningen B19a för vagnar levererade från Råsunda.
Vagn 865 ombyggd 1942 efter olyckshändelse, fick tak som B20.
Bevarad vagn: nr 846 på Djurgårdslinjen.