SS B20 917
AB Stockholms Spårvägar class B20 no 917
© Bruse LF Persson
data for rail vehicle 917 | |
---|---|
Vehicle: | trailer car |
Class: | (2xZR) |
Manufacturer: | SS 1930-02-24 |
Colour: | blå/gul |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: |
Stockholms Spårvägsmuseum ![]() |
Housed: | Malmköping ![]() |
Museum year: | 1962 |
Operation category: | I ![]() |
Preservation category: | 3 (duplicates and non-museum vehicles) |
Deposited with the: |
SSS Stockholmavdelning ![]() |
Status: | traffic carriage |
|
|
data for the class B20 | |
Vehicle: | trailer car |
Class: | 2-axled double-ended (2xZR) |
Company: | AB Stockholms Spårvägar (SS) |
Town: | Stockholm |
Class: | B20 |
Car number: | 869-938 |
Built number: | 70 |
Manufacturer: | Råsunda 1929-1930 |
Staffing: | rörlig konduktör |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 11350 |
Width (mm): | 2250 |
Height (mm): | 3310 |
Weight (kg): | 8600 |
Axel arrangement: | 2 |
Wheelbase (mm): | 2700 |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | 850 |
Wheel tread width (mm): | 85 |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | |
Type of controller: | |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | VH 2-000-2 |
Number of passengers: | 24 seating + 39 standing = 63 passengers |
Out of service: | ![]() |
Note: |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Det här är en tvåaxlig innerstadssläpvagn, som byggdes 1930 av SS verkstad i Råsunda. Den är mycket lik vagn 846; det som skiljer dem åt är att vagnarna av typ B19 hade taklanternin, medan B20-vagnarna hade slätt tak. Vagnen har återfått färgsättningen från originalutförandet. Denna släpvagn brukar kopplas till motorvagnarna 288 och 335.
Deponerad hos SSS Stockholmsavdelning 1991 av AB Storstockholms Lokaltrafik.
Transporterad från SL Hammarbyverkstad till Alkärrshallen, Djurgården, per trailer 1991 05 27.
The history of the class (only in Swedish):
Vagn nr 928-938 ombyggda 1943-1944 till B4 "jitterbugg".
Vagnar nr 888-890, 893-896, 898-907, 909-910, 912-914, 916, 919-923 och 926-927 ombyggda 1945-1946 till B5 "jitterbugg".
Bevarade vagnar: nr 915 på Museispårvägen i Malmköping, nr 917 på Djurgårdslinjen.