SRJ 52
Stockholm-Roslagens Järnvägar no 52
© Rickard Vesterberg
data for rail vehicle 52 | |
---|---|
Vehicle: | motor car |
Class: | |
Manufacturer: | Arlöf, AEG 1911 |
Colour: | |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: | Böda Skogsjärnväg |
Housed: | Böda Skogsjärnväg |
Museum year: | |
Note: | Stocksund |
Deposited with the: | |
|
|
data for the class (mv) | |
Vehicle: | motor car |
Class: | |
Company: | Stockholm-Roslagens Järnvägar (SRJ) |
Town: | Stocksund |
Line: | Långängsbanan |
Class: | (mv) |
Car number: | 51-52 |
Built number: | 2 |
Manufacturer: | Arlöf, AEG 1911 |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 10500 |
Width (mm): | 2000 |
Height (mm): | |
Weight (kg): | 13200 |
Axel arrangement: | Bo |
Wheelbase (mm): | 3300 |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | |
Wheel tread width (mm): | |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | 2x40 |
Type of controller: | |
Type of coupling: | |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | 30 |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | 24 seating + 17 standing = 41 passengers |
Out of service: | 1934 |
Note: | Stocksund |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Vagnskorgen tjänstgjorde som bikupa när den räddades och hamnade då på Sollentuna Enskilda Järnväg (SEJ) i Viby, Sollentuna norr om Stockholm. Där fick korgen en nytillverkad ram under korgen samt boggier från Jönköping-Gripenbergs Järnväg (JGJ) med 600 mm spårvidd. Vagnen användes sällan på SEJ och när SEJ lades ned 1996 så flyttades vagnen till Böda Skogsjärnväg (BÖSJ) på Öland. Där har vagnens koppel sänkts för att anpassas för BÖSJ. Vagnen har också fått ett nytt tak. Vagnen används sällan i trafiken utan endast i speciella sammanhang.
The history of the class (only in Swedish):
Normalspåriga vagnar för anslutninglinjen Stocksund-Långängstorp. Även använda (inhyrda) på Södra Lidingöbanan (SSLidJ) 1914 och 1916. Sålda 1934 till Lidingö trafik AB (LiB), men aldrig använda i persontrafik där.