SS A4
AB Stockholms Spårvägar class A4 no 21-47
"jitterbugg"
© Anders Wirén
data for the class A4 "jitterbugg" | |
---|---|
Vehicle: | motor car |
Class: | 2-axled single-ended (2xER) |
Company: | AB Stockholms Spårvägar (SS) |
Town: | Stockholm |
Class: | A4 "jitterbugg" |
Car number: | 21-47 |
Built number: | 27 |
Manufacturer: | Råsunda, Hägglund 1943-1945 |
Staffing: | fast konduktör |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 10420 |
Width (mm): | 2230 |
Height (mm): | 3800 |
Weight (kg): | 15500 |
Axel arrangement: | Bo |
Wheelbase (mm): | 2500 |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | 850 |
Wheel tread width (mm): | 85 |
Type of motor: | ASEA LJ 32 |
Motor power (kW): | 2x60 |
Type of controller: | AEG FB 105, koppling 100 |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | Stal PV211-E |
Operating current: | 600 |
Max speed (km/h): | 40 |
Door arrangement: | V 1-010-2 |
Number of passengers: | 21 seating + 46 standing = 67 passengers |
Out of service: | ![]() |
Note: | "Jitterbugg", fd A1 |
The history of the class (only in Swedish):
"Jitterbugg" ombyggda från A1. Före 1926 littera A2.
Vagn 37 byggd av SS Råsunda (strömavtagare på främre delen av taket), Vagnar 21-36, 38-47 tillverkade av Hägglund/ASEA.
Vagn nr 37 fanns 1992-1999, på Djurgårdslinjen, där den oftast användes som försäljningsvagn. Från 2000 är vagn 37 trafikvagn på Museispårvägen Malmköping.
Vagnen är grönmålad, som den var efter ombyggnationen 1943.
Ursprung (omnumrerade 1922):
A4 nr 21 | A1 nr 13 |
A4 nr 22 | A1 nr 14 |
A4 nr 23 | A1 nr 29 |
A4 nr 24 | A1 nr 34 |
A4 nr 25 | A1 nr 30 |
A4 nr 26 | A1 nr 31 |
A4 nr 27 | A1 nr 27 |
A4 nr 28 | A1 nr 32 |
A4 nr 29 | A1 nr 4 |
A4 nr 30 | A1 nr 11 |
A4 nr 31 | A1 nr 12 |
A4 nr 32 | A1 nr 20 |
A4 nr 33 | A1 nr 33 |
A4 nr 34 | A1 nr 24 |
A4 nr 35-47 | A1 nr 35-47 |