SS A29 170
AB Stockholms Spårvägar class A29 no 170
© Magnus Dahlberg
data for rail vehicle 170 | |
---|---|
Vehicle: | motor car |
Class: | |
Manufacturer: | Hägglund 1954 |
Colour: | |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: |
Stockholms Spårvägsmuseum ![]() |
Housed: | Djurgårdslinjen ![]() |
Museum year: | 1964 |
Operation category: | I ![]() |
Deposited with the: | |
|
|
data for the class A29 | |
Vehicle: | motor car, boggie |
Class: | |
Company: | AB Stockholms Spårvägar (SS) |
Town: | Stockholm |
Class: | A29 |
Car number: | 170-199 |
Built number: | 30 |
Manufacturer: | Hägglund, ASEA 1954-1955 |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 15050 |
Width (mm): | 2400 |
Height (mm): | 3800 |
Weight (kg): | 22900 |
Axel arrangement: | Bo'Bo' |
Wheelbase (mm): | 2000+5400 |
Boggie center base (mm): | 7400 |
Wheel diameter (mm): | 850 |
Wheel tread width (mm): | |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | 60 |
Type of controller: | |
Type of coupling: | |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | 40 seating + 50 standing = 90 passengers |
Out of service: | ![]() |
Note: |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Vagnen är en av trettio i den sista till SS levererade vagntypsserien. Vagnarna som var avsedda för de sydvästra förortslinjerna 13, 14, 16, och 17, levererades 1954 - 55 av Hägglund & Söner. Motorer och pådragsutrustning kom från vagnar av SS typ A11. När dessa linjer 1964 ersattes av tunnelbana, skrotades de flesta, men några blev ombyggda till verkvagnar för tunnelbanan och vagn nr 170 blev museivagn.
The history of the class (only in Swedish):
Viss elektrisk utrustning från SS typ A11.
Bevarad vagn: nr 170 på Stockholms Spårvägsmuseum.
Två vagnar ombyggda till arbetsfordon B259 9401-9402.