HSS B 21

Helsingborgs Stads Spårvägar class B no 21

B 21
© Bruse LF Persson

data for rail vehicle 21
Vehicle:  motor car 
Class:  (2xZR) 
Manufacturer:  ASEA 1912 
Colour:  blå/vit 
Last renevation:  1950-12-29 
Rebuilt:   
Owner: SSS nytt fönster 
Housed:  Malmköping nytt fönster 
Museum year:  1967 
Operation category:  IIB driftsklass IIB (ready for operating use after minor repairs)
Preservation category:  2 (other museum vehicles) 
Deposited with the:  
 
 
data for the class B
Vehicle:  motor car 
Class:  2-axled double-ended (2xZR) 
Company:  Helsingborgs Stads Spårvägar (HSS) 
Town:  Helsingborg 
Class: 
Car number:  21-23 
Built number: 
Manufacturer:  ASEA 1912 
Staffing: enmansbetjänad
Gauage (mm):  1435 
Length (mm):  8930 
Width (mm):  2070 
Height (mm):  3700 
Weight (kg):  9450 
Axel arrangement:  Bo 
Wheelbase (mm):  2000 
Boggie center base (mm):   
Wheel diameter (mm):  800 
Wheel tread width (mm): 95
Type of motor: Siemens D53/Wg
Motor power (kW):  2x29,5 
Type of controller: Siemens-Schuckert
Type of coupling: albert
Compressor:
Operating current:   
Max speed (km/h):   
Door arrangement: V 1-000-0, H 0-000-1
Number of passengers:  16 seating + 31 standing = 47 passengers 
Out of service:  utrangerade 
Note:   

The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Donerad till SSS 1967-09-03 av Hälsingborgs Stads Spårvägar.
Största tillåtna hastighet med hänsyn till drivanordningen vid besiktning 1952 06 03 30 km/t.
Transporterad till Malmköping per järnväg 1967-09-16.
Korgrevision genomförd april 1972--juni 1974.
Kontrollerna försedda med rörelseomvandlare våren 1974.
Besiktigad och godkänd av Vägverket 1979-07-13.