GS LXII
Göteborgs Spårvägar no LXII

© Bruse LF Persson
| data for rail vehicle LXII | |
|---|---|
| Vehicle: | engine, enhytts godslokomotiv med två flak |
| Class: | (2xZR) |
| Manufacturer: | GS 1921 |
| Colour: | röd |
| Last renevation: | |
| Rebuilt: | |
| Owner: |
SSS |
| Housed: | Malmköping |
| Museum year: | 1963 |
| Operation category: | |
| Preservation category: | 1 (especially important vehicles that constitute decisive development steps) |
| Deposited with the: | |
| |
|
| data for the class (lok) | |
| Vehicle: | engine, freight engine |
| Class: | 2-axled double-ended (2xZR) |
| Company: | Göteborgs Spårvägar (GS) |
| Town: | Göteborg |
| Class: | (lok) |
| Car number: | LI-LXII |
| Built number: | 12 |
| Manufacturer: | GS 1909-1921 |
| Gauage (mm): | 1435 |
| Length (mm): | 6940 |
| Width (mm): | 2000 |
| Height (mm): | 3600 |
| Weight (kg): | 6700 |
| Axel arrangement: | Bo |
| Wheelbase (mm): | |
| Boggie center base (mm): | |
| Wheel diameter (mm): | |
| Wheel tread width (mm): | 77 |
| Type of motor: | ASEA U 158 |
| Motor power (kW): | 2x30 |
| Type of controller: | AEG FBvSp 30 koppling 1 |
| Type of coupling: | albert |
| Compressor: | |
| Operating current: | |
| Max speed (km/h): | 40 |
| Door arrangement: | VH 0-010-0 |
| Number of passengers: | |
| Out of service: | |
| Note: | enhytts |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Donerat till SSS 1964 av Göteborgs Spårvägar.
Uppställt vagnhallen Majorna, Göteborg. Reparation av underrede samt utvändig målning utfördes av Göteborgsavdelningen december 1966 - januari 1967.
Transporterad per järnväg till Malmköping 1967-10-21.
Delvis målad maj juni 1984.
Inlyft i Vagnorama 1984-06-16, efter spåranslutning hösten 1987 ej längre stationär i Vagnorama.
Största tillåtna hastighet vid besiktning 1951-01-30 40 km/t.
Besiktigad och godkänd av Järnvägsinspektionen 1990-07-20.
The history of the class (only in Swedish):
Lok LVI hos Ringlinien, Göteborg och lok LXII finns bevarad i Malmköping och
