GS LXII
Göteborgs Spårvägar no LXII
© Bruse LF Persson
data for rail vehicle LXII | |
---|---|
Vehicle: | engine, enhytts godslokomotiv med två flak |
Class: | (2xZR) |
Manufacturer: | GS 1921 |
Colour: | röd |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: | SSS |
Housed: | Malmköping |
Museum year: | 1963 |
Operation category: | IIB (ready for operating use after minor repairs) |
Preservation category: | 1 (especially important vehicles that constitute decisive development steps) |
Deposited with the: | |
|
|
data for the class (lok) | |
Vehicle: | engine, freight engine |
Class: | 2-axled double-ended (2xZR) |
Company: | Göteborgs Spårvägar (GS) |
Town: | Göteborg |
Class: | (lok) |
Car number: | LI-LXII |
Built number: | 12 |
Manufacturer: | GS 1909-1921 |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 6940 |
Width (mm): | 2000 |
Height (mm): | 3600 |
Weight (kg): | 6700 |
Axel arrangement: | Bo |
Wheelbase (mm): | |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | |
Wheel tread width (mm): | 77 |
Type of motor: | ASEA U 158 |
Motor power (kW): | 2x30 |
Type of controller: | AEG FBvSp 30 koppling 1 |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | 40 |
Door arrangement: | VH 0-010-0 |
Number of passengers: | |
Out of service: | 1965 |
Note: | enhytts |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Donerat till SSS 1964 av Göteborgs Spårvägar.
Uppställt vagnhallen Majorna, Göteborg. Reparation av underrede samt utvändig målning utfördes av Göteborgsavdelningen december 1966 - januari 1967.
Transporterad per järnväg till Malmköping 1967-10-21.
Delvis målad maj juni 1984.
Inlyft i Vagnorama 1984-06-16, efter spåranslutning hösten 1987 ej längre stationär i Vagnorama.
Största tillåtna hastighet vid besiktning 1951-01-30 40 km/t.
Besiktigad och godkänd av Järnvägsinspektionen 1990-07-20.
The history of the class (only in Swedish):
Lok LVI hos Ringlinien, Göteborg och lok LXII finns bevarad i Malmköping och