GS M6
Göteborgs Spårvägar class M6 no 190-200
"två-rum-och-kök"
data for the class M6 "två-rum-och-kök" | |
---|---|
Vehicle: | motor car |
Class: | |
Company: | Göteborgs Spårvägar (GS) ![]() |
Town: | Göteborg |
Class: | M6 "två-rum-och-kök" |
Car number: | 190-200 |
Built number: | 11 |
Manufacturer: | ASEA, Arlöf 1922-1923 |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 17860 |
Width (mm): | 2000 |
Height (mm): | |
Weight (kg): | 18400 |
Axel arrangement: | B+B |
Wheelbase (mm): | 1800 |
Boggie center base (mm): | 8880 |
Wheel diameter (mm): | |
Wheel tread width (mm): | |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | 60 |
Type of controller: | |
Type of coupling: | |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | 40 seating + 42 standing = 82 passengers |
Out of service: | 1949 |
Note: | fd M4 |
The history of the class (only in Swedish):
Länkade vagnar, d v s två motorvagnar sammanbyggda till en lång motorvagn. Den ena motorvagnen fick behålla sina motorer och sin bygel. De ansågs ganska slöa, till en början gick de i trafik på linje 3 och 5. Men blev senare extravagnar främst mellan Majorna och SKF (Kvibergs Skola). De togs ur trafik 1949.
nr | ursprung | urspr. tillv. | år | utrangerad |
---|---|---|---|---|
190 | 88+89 | ASEA 1912 | 1923 | 1943 |
191 | 90+91 | ASEA 1912 | 1923 | 1949 |
192 | 92+94 | ASEA 1912 | 1923 | 1949 |
193 | 95+96 | ASEA1912 | 1923 | 1947 |
194 | 66+67 | Arlöf 1908 | 1923 | 1937 |
195 | 59+61 | Arlöf 1908 | 1923 | 1949 |
196 | 93+97 | ASEA 1912 | 1923 | 1938 |
197 | 64+70 | Arlöf 1908 | 1923 | 1949 |
198 | 68+69 | Arlöf 1908 | 1923 | 1949 |
199 | 60+62 | Arlöf 1908 | 1923 | 1930 |
200 | 63+65 | Arlöf 1908 | 1922 | 1937 |