HRRJ 2

Helsingborg-Råå-Ramlösa Järnväg no 2

 2
© PG Andersson

data for rail vehicle 2
Vehicle:  engine, enhytts boggie 
Class:  4-axled double-ended (4xZR) 
Manufacturer:  ASEA 1907 
Colour:  mörkblå 
Last renevation:  1976-03-12 
Rebuilt:   
Owner: SSS nytt fönster 
Housed:  Malmköping nytt fönster 
Museum year:  1967 
Operation category:  I driftsklass I (ready for operating use)
Preservation category:  2 (other museum vehicles) 
Deposited with the:  
 
 
data for the class (lok)
Vehicle:  engine, boggie 
Class:  4-axled double-ended (4xZR) 
Company:  Helsingborg-Råå-Ramlösa Järnväg (HRRJ) 
Town:  Helsingborg 
Line:  Decauvillen 
Class:  (lok) 
Car number:  1-2 
Built number: 
Manufacturer:  ASEA 1907 
Gauage (mm):  1435 
Length (mm):  10030 
Width (mm):  2330 
Height (mm):  4300 
Weight (kg):  18600 
Axel arrangement:  Bo 
Wheelbase (mm):  1600+4120 
Boggie center base (mm):   
Wheel diameter (mm):  1000 
Wheel tread width (mm): 130
Type of motor: ASEA U3
Motor power (kW):  2x40,5 
Type of controller: ASEA K.M.16 E.N.62
Type of coupling: skruvkoppel
Compressor:
Operating current:   
Max speed (km/h):  30 
Door arrangement: VH 0-010-0
Number of passengers:   
Out of service:  utrangerade 
Note:   

The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Donerat till SSS 1967-09-09 av Helsingborgs Stads Spårvägar som HSS litt L nr 2.
Transporterat per järnväg, lokkorg separat från boggier till Malmköping 1967-10-21.
Insamling för målning av loket startad 1970.
ASEA skänkte 9000: för målning februari 1975. Ommålat maj 1975 -- mars 1976.
Boggierevision december 1985 december 1986.
Största tillåtna hastighet med hänsyn till drivanordningen vid besiktning 1952-01-09 30 km/t

The history of the class (only in Swedish):
Lok 1 skrotad 9 september 1967. Lok 2 är bevarat i Malmköping.