NS M67 148
Norrköping Spårvägar class M67 no 148
© Willy Forsström
data for rail vehicle 148 | |
---|---|
Vehicle: | motor car |
Class: | 4-axled single-ended (4xER) |
Manufacturer: | ASJL, ASEA 1967 |
Colour: | |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: | Norrköpings kommun |
Housed: | Norrköping |
Museum year: | 2010 |
Operation category: | IV (requires a complete overhaul to become ready for operating use) |
Deposited with the: | |
Status: | restoration |
|
|
data for the class M67 | |
Vehicle: | motor car, boggie |
Class: | 4-axled single-ended (4xER) |
Company: | Norrköping Spårvägar (NS) |
Town: | Norrköping |
Class: | M67 |
Car number: | 131-155 (31-55) |
Built number: | 25 |
Manufacturer: | ASJL, ASEA 1966-1967 |
Staffing: | enmansbetjänad |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 12250 |
Width (mm): | 2360 |
Height (mm): | 3350 |
Weight (kg): | 13200 |
Axel arrangement: | Bo'Bo' |
Wheelbase (mm): | 1800 |
Boggie center base (mm): | 5500 |
Wheel diameter (mm): | 680 |
Wheel tread width (mm): | |
Type of motor: | ASEA LJB 23-1 |
Motor power (kW): | 4 x 30 |
Type of controller: | ASEA CBK54B, pedalkontroller |
Type of coupling: | albert |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | 60 |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | 28 seating + 62 standing = 90 passengers |
Out of service: | |
Note: | efter 1997 nummer 31-55 |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Vagnen kom till Norrköping under våren 1967 och sattes i trafik i september. Den gick i stort sett oförändrad i trafik fram till 1997. Vagnen fick nummer 48 under 1995. Den avställdes under våren 1997 efter en sammanstötning med en grävmaskin på Trädgårdsgatan. Eftersom vagnen bedömdes som övertalig bestämdes att den skulle överföras till Brandförsvarets övningsfält på Kungsängens flygplats under 1998. Vagnen har överförts till Spårvägsmuseet 2010 och utvändigt renoverats till 1990-talsutförande. Vagnen är uppställd på en spårstump som skyltvagn utmed Stohagsgatan vid Spårvägsmuseet. Den saknar idag elektrisk utrustning och boggierna saknar fungerande motorer.
The history of the class (only in Swedish):
Vagn 143 bevarad 2000 som museivagn i Norrköping och vagn 50 i Malmköping. Vagn 131 specialinredd, rymmer ca 40 sittande passagerare.