NS M67 50

Norrköping Spårvägar class M67 no 50

M67 50
© PG Andersson

data for rail vehicle 50
Vehicle:  motor car, boggie 
Class:  4-axled single-ended (4xER) 
Manufacturer:  ASJL, ASEA 1967 
Colour:  gul 
Last renevation:   
Rebuilt:   
Owner: SSS nytt fönster 
Housed:  Malmköping nytt fönster 
Museum year:  2000 
Note: f.d. Norrköpings Kommunala Affärsverk, Spårvägen litt M67 nr 150
Operation category:  IIB driftsklass IIB (ready for operating use after minor repairs)
Preservation category:  2 (other museum vehicles) 
Deposited with the:  
 
 
data for the class M67
Vehicle:  motor car, boggie 
Class:  4-axled single-ended (4xER) 
Company:  Norrköping Spårvägar (NS) 
Town:  Norrköping 
Class:  M67 
Car number:  131-155 (31-55) 
Built number:  25 
Manufacturer:  ASJL, ASEA 1966-1967 
Staffing: enmansbetjänad
Gauage (mm):  1435 
Length (mm):  12250 
Width (mm):  2360 
Height (mm):  3350 
Weight (kg):  13200 
Axel arrangement:  Bo'Bo' 
Wheelbase (mm):  1800 
Boggie center base (mm):  5500 
Wheel diameter (mm):  680 
Wheel tread width (mm):
Type of motor: ASEA LJB 23-1
Motor power (kW):  4 x 30 
Type of controller: ASEA CBK54B, pedalkontroller
Type of coupling: albert
Compressor:
Operating current:   
Max speed (km/h):  60 
Door arrangement:
Number of passengers:  28 seating + 62 standing = 90 passengers 
Out of service:  utrangerade 
Note:  efter 1997 nummer 31-55 

The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Vagnen ingår i serien 131-155 som köptes till omläggningen till högertrafik 1967. Överlåten till spårvägsmuseet i Malmköping i maj 2000.

Utlånad till SSS i maj 2000 av Norrköpings Spårvägar.
Transporterad till Malmköping 2000-05-10 per trailer.

The history of the class (only in Swedish):
NS M67 Vagn 143 bevarad 2000 som museivagn i Norrköping och vagn 50 i Malmköping. Vagn 131 specialinredd, rymmer ca 40 sittande passagerare.