SJ 1897
Statens Järnvägar no 1897
© Lennart Hjelm
data for road vehicle 1897 | |
---|---|
Vehicle: | gasoline bus, "torped" |
Manufacturer: | Chevrolet 1932 |
Staffing: | enmansbetjänad |
Length (mm): | 6350 |
Width (mm): | 2000 |
Height (mm): | 2200 |
Weight (kg): | 2700 |
Wheelbase (mm): | 3990 |
Tyre dimension: | front: 6.00 x 20, rear: 6.00 x 20 |
Type of motor: | Mod T |
Motor power: | 60 hk |
Type of controller: | |
Type of coupling: | |
Gearbox: | |
Chassis: | Chevrolet |
Chassis number: | 175 |
Coach: | |
Registration number: | BKB 595 |
First reg.number: | P 276 |
First reg.date: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | V 0-110-1, H 0-100-1 |
Number of passengers: | seating: 18, standing: 0 |
Colour: | grön |
Last renevation: | |
Operation category: | IV (requires a complete overhaul to become ready for operating use) |
Preservation category: | 1 (representanter för den svenska busshistorien och skall bevaras för framtiden) |
Owner: | SSS |
Housed: | Malmköping |
Museum year: | 1965 |
Note: | fd Anders Utters Omnibustrafik, Frändefors |
The history of the road vehicle:
Donerad till SSS 1965 05 05 av Statens Järnvägar.
Transporterad till Högdalen 1965 05 16 och till Vetlanda 1966 12 06.
Storrevision påbörjad vid GM verkstad i Vetlanda, men avbröts på ett tidigt skede. Togs därefter till A Utter i Frändefors april 1975 för fortsatt revision som dock ej utfördes.