RoB 4
Robertsfors Bruk no 4
"Starkotter"
© Åke Eriksson
data for rail vehicle 4 | |
---|---|
Vehicle: | engine, boggie "Starkotter" |
Class: | 4-axled double-ended (4xZR) |
Manufacturer: | Luth & Rosén 1900 |
Colour: | grå |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: | Sveriges Järnvägsmuseum |
Housed: | Sveriges Järnvägsmuseum |
Museum year: | 1966 |
Deposited with the: | |
Status: | given 1973-10-19 |
|
|
data for the class (lok) "Starkotter" | |
Vehicle: | engine |
Class: | 4-axled double-ended (4xZR) |
Company: | Robertsfors Bruk (RoB) |
Town: | Robertsfors |
Class: | (lok) "Starkotter" |
Car number: | 4 |
Built number: | |
Manufacturer: | Luth & Rosén 1900 |
Gauage (mm): | 750 |
Length (mm): | 7750 |
Width (mm): | 1620 |
Height (mm): | 2625 |
Weight (kg): | 7000 |
Axel arrangement: | |
Wheelbase (mm): | |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | |
Wheel tread width (mm): | 100 |
Type of motor: | 7bl T |
Motor power (kW): | 4x15 |
Type of controller: | ASEA BK 9 |
Type of coupling: | ögla och sprint |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | |
Out of service: | |
Note: | enhytts boggielokomotiv |
The history of the rail vehicle (only in Swedish):
Donerat till SSS 1966 av Robertsfors Bruk.
Uppställt i Robertsfors.
På grund av den vandalisering loket utsatts för beslöt styrelsen 1968 10 04 att låta det utgå ur samlingarna.
Då emellertid flera medlemmar önskat bevara loket upphävde
styrelsen sitt ovannämnda beslut 1969 07 25.
Transporterat till Malmköping per järnväg 1969 11 15.
Avfört ur samlingarna 1973 10 19, mötesbeslut.
Skänkt till Järnvägsmuseum i Gävle, transporterat till Gävle 1974 10 06.