GS M8 302
Göteborgs Spårvägar class M8 no 302
"kort-tjock"
© Anders G Rehnström
data for rail vehicle 302 | |
---|---|
Vehicle: | motor car "kort-tjock" |
Class: | |
Manufacturer: | ASEA 1923 |
Colour: | |
Last renevation: | |
Rebuilt: | |
Owner: | Göteborgs stad |
Housed: | Ringlinien |
Museum year: | |
Deposited with the: | |
|
|
data for the class M8 "kort-tjock" | |
Vehicle: | motor car |
Class: | |
Company: | Göteborgs Spårvägar (GS) |
Town: | Göteborg |
Line: | Långedragslinjen |
Class: | M8 "kort-tjock" |
Car number: | 300-303 |
Built number: | 4 |
Manufacturer: | ASEA 1923 |
Staffing: | rörlig konduktör |
Gauage (mm): | 1435 |
Length (mm): | 10400 |
Width (mm): | 2600 |
Height (mm): | |
Weight (kg): | 15500 |
Axel arrangement: | Bo |
Wheelbase (mm): | 3000 |
Boggie center base (mm): | |
Wheel diameter (mm): | |
Wheel tread width (mm): | |
Type of motor: | |
Motor power (kW): | 90 |
Type of controller: | |
Type of coupling: | |
Compressor: | |
Operating current: | |
Max speed (km/h): | |
Door arrangement: | |
Number of passengers: | 28 seating + 38 standing = 66 passengers |
Out of service: | 1960 |
Note: | Tidigare typbeteckning M13, M20 |
The history of the class (only in Swedish):
Populärt kallad "kort-tjock" var en tvåaxlig motorvagn avsedd för Långedragslinjen. Under sina sista år i trafik förekom de även som extravagnar på andra linjer. Totalt fyra motorvagnar typ M 8.
Nr 301 och 303 skrotades 1957.
Nr 300 skrotades 1960.
Nr 302 bevarad av Ringlinien som museivagn.