Spam

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Spam

Inläggav Lennart Petersen » ons 25 jul, 2018 17:16

Ett trist inslag i forumet är det frekventa spammandet. Forumets moderatorer har all heder av att de gör ett idogt arbete med att sopa rent men tyvärr kommer det nytt hela tiden. Kunde det gå att hitta striktare regler för registrering ?
Lennart Petersen

Re: Spam

Inläggav TKO » ons 25 jul, 2018 18:32

Håller med!
Utan att rikta kritik mot de som ansvarar för forumet tycker jag att vi ska fundera på striktare registeringsregler.
Jag är säker på att det bland moderatorer/adminstratörer finns en djup kunskapsbank att dra nytta av!

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Inläggav 365 » ons 25 jul, 2018 22:46

Vi håller på att diskutera det! Så det är nog påväg!

Ja, vi tar dagligen bort flertalet konton och inlägg - riktigt tråkigt och kämpigt att behöva göra. Så vi hoppas att en ny lösning är på gång snart! :)

Mvh
Anders
Jourmaster
Användarvisningsbild
365

Inläggav 365 » fre 27 jul, 2018 12:29

Sådär!

Numera krävs att en moderator godkänner alla inträden - dessutom har jag rensat bort cirka 150 spam-konton. Så jag hoppas att vi kommer att ha mindre spam framöver! Givetvis kan lite grand slinka igenom - men vi börjar såhär så får vi se hur det går! :D
Jourmaster
Användarvisningsbild
365

Inläggav LasseW » fre 27 jul, 2018 13:44

:D
LasseW

Inläggav LÅ1 » fre 27 jul, 2018 14:48

365 skrev:Sådär!

Numera krävs att en moderator godkänner alla inträden - dessutom har jag rensat bort cirka 150 spam-konton. Så jag hoppas att vi kommer att ha mindre spam framöver! Givetvis kan lite grand slinka igenom - men vi börjar såhär så får vi se hur det går! :D

Det betyder att ingen kan registrera sig och direkt lägga upp ett inlägg. (Rätta mig om jag har fel.) Det är väl inte idealiskt, men fullt förståeligt, efter hur det sett ut den senaste tiden.
Rädda kontanterna genom att använda dem!
LÅ1

Inläggav 365 » fre 27 jul, 2018 15:23

LÅ1 skrev:
365 skrev:Sådär!

Det betyder att ingen kan registrera sig och direkt lägga upp ett inlägg. (Rätta mig om jag har fel.) Det är väl inte idealiskt, men fullt förståeligt, efter hur det sett ut den senaste tiden.

Det är alldeles korrekt! Dock granskas användarna så snart vi bara kan. Det är inte många "riktiga konton" per år som skapas - så tror det kommer gå rätt bra! :)
Jourmaster
Användarvisningsbild
365

Inläggav Lennart Petersen » tis 07 aug, 2018 19:47

365 skrev:
Numera krävs att en moderator godkänner alla inträden - dessutom har jag rensat bort cirka 150 spam-konton. Så jag hoppas att vi kommer att ha mindre spam framöver! Givetvis kan lite grand slinka igenom - men vi börjar såhär så får vi se hur det går

Det är alldeles korrekt! Dock granskas användarna så snart vi bara kan. Det är inte många "riktiga konton" per år som skapas - så tror det kommer gå rätt bra! :)

Verkar ha varit mycket lyckat hittils. Det har varit snyggt och rent från spam nu en tid.
Det är bara att grattulera och tacka för förtjänstfullt arbete.
Lennart Petersen

Inläggav 365 » ons 08 aug, 2018 17:50

Lennart Petersen skrev:
365 skrev:
Numera krävs att en moderator godkänner alla inträden - dessutom har jag rensat bort cirka 150 spam-konton. Så jag hoppas att vi kommer att ha mindre spam framöver! Givetvis kan lite grand slinka igenom - men vi börjar såhär så får vi se hur det går

Verkar ha varit mycket lyckat hittils. Det har varit snyggt och rent från spam nu en tid.
Det är bara att grattulera och tacka för förtjänstfullt arbete.

Tack! Nu är det bara vi moderatorer som får allt spam istället :) Varje dag får vi cirka 10 mail om nya konton som väntar på aktivering. Därefter kollar vi igenom om det ser ut som spam eller inte och väljer då att radera kontot om det är spam. Är vi osäkra mailar vi och hör om det är spam eller en riktig person som vill gå med på forumet!

Ingenting är 100%igt men hoppas vi lyckas att inte släppa in något spam! :) Men det ser rätt lovande ut ja!
Jourmaster
Användarvisningsbild
365

Inläggav TKO » ons 08 aug, 2018 22:46

Bra jobbat!
Generellt sett tycker jag att modereringen fungerar utmärkt på detta forum - speciellt i jämförelse med "våra grannar"

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Inläggav 365 » tor 09 aug, 2018 17:33

TKO skrev:Bra jobbat!
Generellt sett tycker jag att modereringen fungerar utmärkt på detta forum - speciellt i jämförelse med "våra grannar"

/TKO
Kul att höra! :D
Jourmaster
Användarvisningsbild
365

Återgå till Frågor, kommentarer och förslag