Kollektivtrafikförsörjning av NDS utredningsstudie 2018

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Kollektivtrafikförsörjning av NDS utredningsstudie 2018

Inläggav Stefan Widén » tor 14 jun, 2018 23:13

Tyvärr så tror jag att du har fel.

Det som refereras till är att staden 2010 (eller något år senare) inte kunde bestämma sig för en detaljplan och därmed kunde projekteringen/byggnation gå vidare. Därmed plockades pengarna bort i budgeten.

Hade man direkt lagt ut sträckningen hade banorna vart ihopkopplade nu. Jämför med hur det gick till i sjöstaden.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarvisningsbild
Stefan Widén

Re: Kollektivtrafikförsörjning av NDS utredningsstudie 2018

Inläggav TKO » fre 15 jun, 2018 7:24

Stefan Widén skrev:Tyvärr så tror jag att du har fel.

Det som refereras till är att staden 2010 (eller något år senare) inte kunde bestämma sig för en detaljplan och därmed kunde projekteringen/byggnation gå vidare. Därmed plockades pengarna bort i budgeten.

Hade man direkt lagt ut sträckningen hade banorna vart ihopkopplade nu. Jämför med hur det gick till i sjöstaden.

Stefan

Även om vi köper Tamsons undanflykter är det på sin plats att notera vilka som styrde i Stadshuset fram till 2014 - inte var det "sossarna"!
Och det som Valeskog säger stämmer - under de snart 4 år som vi haft vänsterstyre i staden har landstinget inte kunnat lämna besked om hur man ska ha det. Vad som hände före 2014 i Stadshuset har jag sämre koll på!

- Sjöstaden är en intressant jämförelse som jag funderat på att ta upp i ett inlägg, det kanske finns andra lärdomar än de mest självklara att inhämta därifrån...

på återseende
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Föregående

Återgå till Spårtrafik