Vad händer egentligen med linje 198?

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Re: Vad händer egentligen med linje 198?

Inläggav Enceladus » mån 25 jun, 2018 12:50

Lars_L skrev:Sedan är det ju upp till bevis också att det regelbundet är mer än 24 stående på avgångarna.


här har beläggningen sett ut på flera avgångar under de senaste veckorna. Nog är det fler än 24 stående. Inte på alla avgångar, men på många...

Jag kan dock inte sluta tänka på den här tråden i ett grannforum. Där envisades signaturen "Omnilasse" med att föreslå ytterligare utbudsökningar i Täby, trots att flera andra skribenter förklarade varför det inte är en bra idé.

Yujin Zhang skrev:Jag har åkt 690/691 några vardagsnätter per månad de senaste 5-6 åren (varav de sista 7 månader hela vägen från Vallentuna på 690) och kan generellt säga så här: antalet personer har aldrig överstigit 2-3 varav 1-2 är alltid Roslagstågsanställda (som går av vid Valhallavägen) och i 4 av 5 fall är det bara jag som åker hela vägen till Odenplan.


Yujin Zhang skrev:Som sagt, jag har svårt att se det fördelen i det hela när det är ungefär lika många som åker sträckan i frågan som 504an i Norrbotten innan man kortade av linjen... Det är bättre att satsa resurser där det verkligen behövs.


Varför satsa resurser där de verkligen behövs istället för på områden som röstar "rätt"?

På vardagsnätter borde linje 796 förlängas till City. Om Täby anses behöva runt tio linjer så är det väl inte orimligt att den dubbelt så tunga Södertäljelinjen får två? Det blir fortfarande en stor enorm skillnad i beläggning, men betydligt bättre än idag. På helgnätter känns det som ett hopplöst fall. Dubbeldäckare kanske?
Enceladus
 
Inlägg: 1906
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Vad händer egentligen med linje 198?

Inläggav Lars_L » mån 25 jun, 2018 21:38

Enceladus skrev:
Lars_L skrev:Sedan är det ju upp till bevis också att det regelbundet är mer än 24 stående på avgångarna.


här har beläggningen sett ut på flera avgångar under de senaste veckorna. Nog är det fler än 24 stående. Inte på alla avgångar, men på många...

Jag kan dock inte sluta tänka på den här tråden i ett grannforum. Där envisades signaturen "Omnilasse" med att föreslå ytterligare utbudsökningar i Täby, trots att flera andra skribenter förklarade varför det inte är en bra idé.

Yujin Zhang skrev:Jag har åkt 690/691 några vardagsnätter per månad de senaste 5-6 åren (varav de sista 7 månader hela vägen från Vallentuna på 690) och kan generellt säga så här: antalet personer har aldrig överstigit 2-3 varav 1-2 är alltid Roslagstågsanställda (som går av vid Valhallavägen) och i 4 av 5 fall är det bara jag som åker hela vägen till Odenplan.


Yujin Zhang skrev:Som sagt, jag har svårt att se det fördelen i det hela när det är ungefär lika många som åker sträckan i frågan som 504an i Norrbotten innan man kortade av linjen... Det är bättre att satsa resurser där det verkligen behövs.


Varför satsa resurser där de verkligen behövs istället för på områden som röstar "rätt"?

På vardagsnätter borde linje 796 förlängas till City. Om Täby anses behöva runt tio linjer så är det väl inte orimligt att den dubbelt så tunga Södertäljelinjen får två? Det blir fortfarande en stor enorm skillnad i beläggning, men betydligt bättre än idag. På helgnätter känns det som ett hopplöst fall. Dubbeldäckare kanske?


Eftersom du inte bryr dig om vad jag skriver och alltid försöker snedvrida debatten hela tiden till något som du mycket väl vet inte handlar om några områden som röstar "rätt", är det bara meningslöst att diskutera med dig. Vänd dig till Trafikförvaltningen om nu Keolis bryter mot avtalet. Det är knappast bevänt att beskriva det på det här forumet. Men jag har förstått att du egentligen inte vill ha någon förbättring på 791 - eftersom det skulle bevisa att din fantasifulla konspiratoriska tes inte stämmer.
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Lars_L
 
Inlägg: 2309
Blev medlem: sön 09 nov, 2014 11:47

Re: Vad händer egentligen med linje 198?

Inläggav Enceladus » tor 28 jun, 2018 18:35

Lars_L skrev:
Enceladus skrev:På vardagsnätter borde linje 796 förlängas till City. Om Täby anses behöva runt tio linjer så är det väl inte orimligt att den dubbelt så tunga Södertäljelinjen får två? Det blir fortfarande en stor enorm skillnad i beläggning, men betydligt bättre än idag. På helgnätter känns det som ett hopplöst fall. Dubbeldäckare kanske?


Eftersom du inte bryr dig om vad jag skriver och alltid försöker snedvrida debatten hela tiden till något som du mycket väl vet inte handlar om några områden som röstar "rätt", är det bara meningslöst att diskutera med dig. Vänd dig till Trafikförvaltningen om nu Keolis bryter mot avtalet. Det är knappast bevänt att beskriva det på det här forumet. Men jag har förstått att du egentligen inte vill ha någon förbättring på 791 - eftersom det skulle bevisa att din fantasifulla konspiratoriska tes inte stämmer.


Jag har ju föreslagit förbättringar i texten du citerade! Dubbeldäckare på linje 791 skulle lösa problemet med överbelastning på vissa avgångar. Eftersom dubbeldäckare övervägs på högtrafiklinjen 809 så borde de vara tillgängliga nattetid. På vardagsnätter skulle en förlängd linje 796 innebära att linje 791 avlastas kraftigt. Båda linjerna skulle fortfarande ha fler resenärer per avgång än de flesta andra nattlinjer, men beläggningen skulle vara rimligare än idag.
Enceladus
 
Inlägg: 1906
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Föregående

Återgå till Bussar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster