NerdBoy skrev:(Idag är jag föräldraledig och undviker alla former av resor.)
...och i fredags fick jag bilskjuts till Solna station och tog pendeln två stationer till jobbet. Snabbt, smidigt och oväntat lite köer på vägen.
I måndags var köerna på motorvägen tillbaka, men inte värre än att jag bara blev cirka 15 minuter sen.
I tisdags gick bussresan riktigt smidigt, det enda missödet var en kraftig inbromsning med gången full av stående från Täby. Stämningen bland de stående blev lite orolig. På tunnelbanan var det trångt och vid Universitetet fick ungefär en fjärdedel av de väntande stå kvar i väntan på nästa tåg. Blev cirka 15 minuter sen. På vägen hem kom jag ner till plattformen någon minut innan Mörby-tåget skulle gå, men perrongen var full med folk. Det var på T-centralen, nedgången från Centralen, och den nybyggda rulltrappan till Citybanan är "inte helt optimalt" placerad. Jag gick runt den i hopp om att få plats i mitten av tåget, men det blev fullt och jag fick vänta på nästa.
I onsdags var det inga större köer, men i bussterminalen vid Danderyd var det fullt som vanligt. Det slutade med att vi blev avsläppta till hälften i fel fil. Tur att man är mjuk och smidig i knäna (*host*) och klarar det högre steget ner. Kunde fått sittplats på tunnelbanan, men avstod på grund av bökig ryggsäck.

Igår låg dimman tjock, men det var inga större problem. På vägen hem gick det ännu bättre, när vi kom till Engarn stängde föraren av motorn ett par minuter för att vi låg före tabellen. Det händer inte så ofta.