Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
TKO skrev:Vet vi om plankningen är större i natttrafik än i dagtrafik?
TKO skrev:Eller så är ett rimligt svar på nattresenärernas ovilja att betala att dra in trafiken!
Dom får åka taxi...
tycker
Thomas K Ohlsson
TKO skrev:Eller så är ett rimligt svar på nattresenärernas ovilja att betala att dra in trafiken!
Dom får åka taxi...
tycker
Thomas K Ohlsson
BSB101 skrev:TKO skrev:Eller så är ett rimligt svar på nattresenärernas ovilja att betala att dra in trafiken!
Dom får åka taxi...
tycker
Thomas K Ohlsson
Har du något belägg att det inte en större ovilja att betala på natten? Finns även en del tunnelbanestationer där oviljan att betala är rätt hög och jämt fördelat över dygnets timmar, kanske ska vi stänga dessa stationer helt?
Enceladus skrev:TKO skrev:Vet vi om plankningen är större i natttrafik än i dagtrafik?
Jag har inte sett någon statistik på det. De större tunnelbanestationerna brukar ha vakter på natten, men inte de mindre. En del nattbussförare tillåter påstigning genom alla dörrar när trängsel uppstår. Då är det säkert inte många som går fram och betalar, men det är egentligen SL:s fel som inte klarar av att anpassa utbudet efter behovet.
Personligen tror inte jag det finns någon koppling mellan plankning och hur spärrlinjerna är beskaffade. De som plankar, plankar, de som betalar, betalar.
Så för min del så kan man ta bort spärrarna, men jag tror inte ett ögonblick på att det skulle göra det bättre med plankningseländet. Inte sämre heller.
Odd skrev:Jag skriver här som jag skrev på facebook:Personligen tror inte jag det finns någon koppling mellan plankning och hur spärrlinjerna är beskaffade. De som plankar, plankar, de som betalar, betalar.
Så för min del så kan man ta bort spärrarna, men jag tror inte ett ögonblick på att det skulle göra det bättre med plankningseländet. Inte sämre heller.
TKO skrev:BSB101 skrev:TKO skrev:Eller så är ett rimligt svar på nattresenärernas ovilja att betala att dra in trafiken!
Dom får åka taxi...
tycker
Thomas K Ohlsson
Har du något belägg att det inte en större ovilja att betala på natten? Finns även en del tunnelbanestationer där oviljan att betala är rätt hög och jämt fördelat över dygnets timmar, kanske ska vi stänga dessa stationer helt?
Nej jag har inget annat belägg för detta än att jag minns den tid när jag själv åkte nattbuss - och det är kanske inte statiskt giltigt!
roggek skrev:Åkte buss en gång och det blev kontroll. Tyvärr så "fastnade två plankare" i tumultet, så mig glömde de bort att kolla.
Så ibland lönar det sig att planka (och ja, jag hade giltigt färdbevis...)
BSB101 skrev:TKO skrev:Nej jag har inget annat belägg för detta än att jag minns den tid när jag själv åkte nattbuss - och det är kanske inte statiskt giltigt!
Mycket minne och eget tyckande med andra ord, inget fel med detta men i en seriös diskussion kanske det inte håller.
Lennart Petersen skrev:Blå linje har bra beläggning på sina nattåg, de nätter när de nu går , så det finns ingen anledning att ifrågasätta nattrafiken där. Ett tag ersattes nattrafiken i T-banan med nattbussar men det slog inte väl ut , främst för att det visade sig bli mer ordningsstörningar främst då vid hållplatserna.
BSB101 skrev:Mycket minne och eget tyckande med andra ord, inget fel med detta men i en seriös diskussion kanske det inte håller.
Återgå till Allmänt om lokaltrafik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst