Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Mitt i skrev:Den nya sträckningen kommer att gälla från den 1 januari 2020. Då kommer även den nuvarande Sjövägens linje 80, Nacka strand–Nybroplan, att få kvartstrafik.
TKO skrev:Jodå, båtarna till Storholmen och Tranholmen som körs av Waxholmsbolaget går från Ropsten/Värtan (linje 81).
Det är den linjen som skall ersättas av den förlängda "Sjövägen".
/TKO
TKO skrev:Är det inte Ballerina som kör även linje 81?
/TKO
LÅ1 skrev:TKO skrev:Är det inte Ballerina som kör även linje 81?
/TKO
Linje 81, det är väl den som kallas Djurgårdsfärjan? Den körs väl av Waxholmsbolaget?
Blasieholmens Rederi & Fastighets AB är koncernmodern till Ballerina. Jag hittar inga ägarkopplingar till Landstinget, till Waxholmsbolaget eller till Landstingshuset i Stockholm AB.
TKO skrev:Jodå, båtarna till Storholmen och Tranholmen som körs av Waxholmsbolaget går från Ropsten/Värtan (linje 81).
Det är den linjen som skall ersättas av den förlängda "Sjövägen".
/TKO
TKO skrev:Fast det är ju inte "norrut"!
upplyser
Thomas K Ohlsson
TKO skrev:Jag förstog det!
Men handlar inte den här tråden om trafiken norr om Ropsten - inte om "Sjövägen" i allmänhet?
(Ja jag vet att jag är petig på gränsen till pedantisk. Men så är det!)
/TKO
Mitt i skrev:2017 hade linjen cirka 825 000 resenärer. Blir det nytt rekord i år?
– Ja, jag tror faktisk att vi kommer att spränga miljonvallen 2018, säger Gustav Hemming.
Återgå till Allmänt om lokaltrafik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst