Traesk skrev:Vad ska hållplatsen heta?
T-Centralen.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Traesk skrev:Vad ska hållplatsen heta?
twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
Enceladus skrev:twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
Det finns flera inte alltför orealistiska scenarier som innebär en hållplats vid Centralen:
1. Det beslutas att bygga spårväg till Essingeöarna och det anses att en förlängning av Spårväg City är det bästa alternativet
2. Det byggs spårväg på Västerbron och det anses att spårvägslänken mellan T-Centralen och Fridhemsplan är motiverad
3. Fjärr- och regionaltågstrafiken ökar i betydelse och det anses vara motiverat att förlänga Spårväg City den korta biten till Centralen
Hornsberg är alltså inte det enda hoppet - långt ifrån!
Enceladus skrev:twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
Det finns flera inte alltför orealistiska scenarier som innebär en hållplats vid Centralen:
1. Det beslutas att bygga spårväg till Essingeöarna och det anses att en förlängning av Spårväg City är det bästa alternativet
2. Det byggs spårväg på Västerbron och det anses att spårvägslänken mellan T-Centralen och Fridhemsplan är motiverad
3. Fjärr- och regionaltågstrafiken ökar i betydelse och det anses vara motiverat att förlänga Spårväg City den korta biten till Centralen
Hornsberg är alltså inte det enda hoppet - långt ifrån!
Enceladus skrev:twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
Det finns flera inte alltför orealistiska scenarier som innebär en hållplats vid Centralen:
1. Det beslutas att bygga spårväg till Essingeöarna och det anses att en förlängning av Spårväg City är det bästa alternativet
2. Det byggs spårväg på Västerbron och det anses att spårvägslänken mellan T-Centralen och Fridhemsplan är motiverad
3. Fjärr- och regionaltågstrafiken ökar i betydelse och det anses vara motiverat att förlänga Spårväg City den korta biten till Centralen
Hornsberg är alltså inte det enda hoppet - långt ifrån!
LÅ1 skrev:Enceladus skrev:twr skrev:Visst, att bygga ända till Hornsberg. Men inte aktuellt längre, för tillfället.
Det finns flera inte alltför orealistiska scenarier som innebär en hållplats vid Centralen:
1. Det beslutas att bygga spårväg till Essingeöarna och det anses att en förlängning av Spårväg City är det bästa alternativet
2. Det byggs spårväg på Västerbron och det anses att spårvägslänken mellan T-Centralen och Fridhemsplan är motiverad
3. Fjärr- och regionaltågstrafiken ökar i betydelse och det anses vara motiverat att förlänga Spårväg City den korta biten till Centralen
Hornsberg är alltså inte det enda hoppet - långt ifrån!
Angående punkt 3:
Med rätt skyltning till gången under Vasagatan och uppgången genom hotellet så är man ju i princip vid spårvägshållplatsen. Eller i alla fall ungefär en spårvagns längd ifrån den. Ingen turist skulle säga att det var en sniklösning och att man borde dragit fram linjen en hållplats till så man kom närmre centralhallen.
LasseW skrev:Är spåren lagda hela vägen till Centralen och finns det kontaktledning på plats?
Stefan Widén skrev:Äsch...bara lägga lite spänning på så kittlar det om någon är där och pillar....
Stefan
1 skrev:För historieskrivningen kan meddelas att idag; fredagen den 3 augusti år 2018 kl. 00:30 ankom vagn 461 tur 91 in som första spårvagn på Klarabergsgatan.
Kändes mäktigt att rulla nerför den svaga lutningen från Sergels Torg över Drottninggatan och upp mot säcken vid Vasagatan. Nattens provkörningar gick ytterst galant där vi även lät en A34 pröva på nya spår.
Hälsar / Lena - trött men lycklig förare!
1 skrev:För historieskrivningen kan meddelas att idag; fredagen den 3 augusti år 2018 kl. 00:30 ankom vagn 461 tur 91 in som första spårvagn på Klarabergsgatan.
Kändes mäktigt att rulla nerför den svaga lutningen från Sergels Torg över Drottninggatan och upp mot säcken vid Vasagatan. Nattens provkörningar gick ytterst galant där vi även lät en A34 pröva på nya spår.
Hälsar / Lena - trött men lycklig förare!
Enceladus skrev:Spårvagnarnas svala luft uppskattas säkert i varma tider som dessa. Håller vädret i sig till invigningen tro?
Enceladus skrev:Finns det planer på att göra hållplatserna Nybroplan och Djurgårdsbron tillgänglighetsanpassade?
Enceladus skrev:Spårvagnarnas svala luft uppskattas säkert i varma tider som dessa. Håller vädret i sig till invigningen tro?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster