Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Odd skrev:1. Inrätta separata körfält för kollektivtrafiken på samtliga gator och vägar där det behövs.
BSB101 skrev:Odd skrev:1. Inrätta separata körfält för kollektivtrafiken på samtliga gator och vägar där det behövs.
Där detta behövs får man nog trolla med knäna för att hitta utrymme.
Inge skrev:Noterbart är att "arbetsgruppen" tydligen tittat på fyra linjer 1, 4, 178 och 179. Hur i h*lsi*ke kan man missa sen enormt tidsödande och onödiga svängen genom Rinkeby när man utför ett sådant "arbete"? -Eller var det kanske bara lite terapi der var fråga om den här gången också?
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/s ... 5HX68xOxQ/
Odd skrev:Hmmm... snart är det 20-årsjubileum för bussarnas framkomlighetsprojekt. Undra om man någonsin kommer att gå i mål, eller om medelhastigheten kommer fortsätta att sjunka...
Enceladus skrev:En del av framkomlighetsproblemen orsakar ju bussarna själva. Det går för många bussar på vissa gator. Dubbeldäckare fungerar i London, varför inte i Stockholm?
Lars Ödlund skrev:Enceladus skrev:En del av framkomlighetsproblemen orsakar ju bussarna själva. Det går för många bussar på vissa gator. Dubbeldäckare fungerar i London, varför inte i Stockholm?
Ett problem för både dubbeldäckare och spårväg är den dåliga bärigheten på gator och broar i Stockholm, man ersätter inte en ledbuss med en dubbeldäckare och inte ens två normalbussar med en dubbeldäckare.
Användare som besöker denna kategori: hgsldf och 1 gäst