Om önskemålen/kraven är dessa:
* Smidiga byten mellan bussar i alla riktningar
* Bra pendelparkering
och det inte finns något nämnvärt resmål i sig på platsen, så måste väl en gigantiskt stor rondell med både busshållplatser och parkeringsplatser i mitten vara den optimala lösningen?
Rondellen behöver inte juridiskt vara en cirkulationsplats utan valfri lämplig trafikregel kan appliceras med skyltning vid varje del av anläggningen.
Men hur är det med möjligheterna att få loss tillräckligt mycket mark och få den tillräckligt plan?
Ungefär såhär. Välj själv var busshållplatserna ska ligga. Välj själv exakt läge. Välj själv exakt storlek. Välj själv om det ska vara cirkulationsplats eller en klase "vanliga" korsningar med väjningsplikt. Välj själv om det ska vara signalreglering eller inte.

(Tillägg: Visade jag bilder från Brobacka för länge sen? Jag har iaf varit där och tagit en hel del bilder, men minns inte om jag visat dem...)