Sverigeförhandlingens handslag med Malmö stad

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

Sverigeförhandlingens handslag med Malmö stad

Inläggav Ulrik Berggren » sön 04 jun, 2017 16:03

http://sverigeforhandlingen.se/overenskommelse-malmo/

Inte mycket spårväg inte. Intressant att man kan spendera 4 miljarder på bussystem (fordon nämns inte i faktamaterialet så jag antar att det bara handlar om vägåtgärder?). Ryktet gör gällande att man inte bestämt sig för om det blir trådbuss eller snabbladdad batteribuss. Linje tre väntas få övernattladdning. Slutsatserna av den förstudie som Malmö stad genomförde i fjol var i a f att det krävdes trådbuss på de tunga linjerna 2 och 4 om man inte väljer samma bussmodell som idag kör på linje 5 (och som jag misstänker att man tänker sig även för linje 8 ). För linje 6 och den nya linje 10 är problemet att de är för långa för att klara sig på snabbladdning.

Som jämförelse kostade gatuåtgärderna för Malmöexpressen 1 (L5) som blev klara 2014 totalt 66 Mkr.

F ö anser jag att IKEA borde stå för nya L11 i sin helhet!
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Ulrik Berggren
 
Inlägg: 2716
Blev medlem: tis 03 sep, 2002 12:05
Ort: Där tvåan och åttan möts

Återgå till Allmänt om lokaltrafik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

cron