Lösenordslängd

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Lösenordslängd

Inläggav Robert T » lör 08 feb, 2014 19:46

Varför måste lösenordet vara tolv tecken långt? Det är ju längre än jag har hos min bank...

Nu är jag inte så jätteofta inne på detta forum och jag använder många olika enheter att surfa med, vilket gör att jag måste logga in varje gång och jag kommer aldrig ihåg lösenordet.
Det vore önskvärt om ni tillät lösenord på sex tecken. Det är ju bara ett forum som sagt, ingen bank.
Robert T

Re: Lösenordslängd

Inläggav 643 » sön 09 feb, 2014 5:13

Kravet på 12 tecken i det av högst oklar anledning jättehemliga lösenordet infördes helt plötsligt och
i känd stil helt utan varje form av information om nypåfundet... :( - inte underligt att många bojkottar
Forum! Den vänlige informatören rekommenderade att man använde sitt vanliga 6-siffriga fast två
gånger i följd... :)
SSS 643 (+25,201,43)
fd SS 4643
Användarvisningsbild
643

Inläggav LÅ1 » sön 09 feb, 2014 12:18

643 skrev:Kravet på 12 tecken i det av högst oklar anledning jättehemliga lösenordet infördes helt plötsligt och
i känd stil helt utan varje form av information om nypåfundet... :( - inte underligt att många bojkottar
Forum! Den vänlige informatören rekommenderade att man använde sitt vanliga 6-siffriga fast två

Jag är inloggad med "kom ihåg mig"-funktionen på min kontorsdator. Så jag kör väl då med lösenord som är sex tecken långt. Blandat siffror och bokstäver. Det är ca en månad sedan jag loggade in från annan plats/enhet. Behöver jag byta lösenord nästa gång jag loggar in?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1

Inläggav Joakim W » sön 09 feb, 2014 15:19

LÅ1 skrev:
643 skrev:Kravet på 12 tecken i det av högst oklar anledning jättehemliga lösenordet infördes helt plötsligt och

Jag är inloggad med "kom ihåg mig"-funktionen på min kontorsdator. Så jag kör väl då med lösenord som är sex tecken långt. Blandat siffror och bokstäver. Det är ca en månad sedan jag loggade in från annan plats/enhet. Behöver jag byta lösenord nästa gång jag loggar in?

Min mobil brukar nollställa alla automatinloggningar då&då, och jag har inte behövt byta mitt korta lösenord när det hänt. Dock har jag fått byta till medlemssidorna här av någon mysko anledning, men då gjorde jag som 643 sa... :roll: Tycker också 12 tecken är lite väl långt, det är ändå ett forum bara.
22-åring från Södertälje intresserad av tåg och spårvagnar!
Besök gärna min hemsida, http://www.jowahlen.se!
Joakim W