Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kantorn skrev:Det är dock lite kul att se att i stort sett alla Vaxholmsfärjor lägger till vid en spårvägsstation, Gåshaga brygga.
Kantorn skrev:Och att det finns en hyggligt frekventerad snabbförbindelse över Saltsjön: Gåshaga brygga - Hasseludden: fem minuter. Men vem åker däremellan? Lidingöbor som ska på spa?
Claes Thure Moberg skrev:När det gäller Gåshaga så är det ju en ny brygga som har orsakat en rejäl förlängning av körtiderna Vaxholm - Stockholm. Nu ser jag bort från direktbåtarna utan tänker på de som tidigare hade Hasseludden och Klippudden. Då gick de Granholmshålet och rätt ned på Hasseludden sedan snett över Halvkaksundet till Klippudden mot Stockholm. Går man nu Gåshaga - Hasseludden i stället så rundar man Granholmens fyr och går in till Gåshaga varefter man går tvärs över farleden på det bredaste stället till Hasseludden. Innan stäven åter riktas mot Stockholm. Något som kan jämföras med om Norrtäljebussen skulle gå inom både Näsby Park och Täby Centrum på vägen.
micke b skrev:Var det några revolutionerande eller iallfall nya förslag i arbetet?
spårlasse skrev:micke b skrev:Var det några revolutionerande eller iallfall nya förslag i arbetet?
Nej egentligen inte, nu var det som jag förstår det en arkitekt som stod bakom förslaget. Inget större fel med det, men har väl inte större relveans kanske än vad vi på det här forumet lägger fram hobbymässigt. Vinsten med hans perspektiv kanske snarare är integreringen av miljöerna (vilket ju torde vara ett examensarbete i arkitekturs huvuduppgift)
Förslagen på linjer är:
Ekerö-Slussen
Almedal-Stadshusbron
Ålsten-Hägersten
Liljeholmen-Slussen
Slussen-Djurgården
Nybroviken-Lumabryggan
Ropsten-Strömkajen
Lidingö-Stocksund-Ropsen
Frihamnen-Nybroviken
Främst verkar han alltså att utgå från linjer som det talats om i debatten och som finns (har funnits), samt några där det är korta avstånd emellan.
spårlasse skrev:micke b skrev:Var det några revolutionerande eller iallfall nya förslag i arbetet?
Nej egentligen inte, nu var det som jag förstår det en arkitekt som stod bakom förslaget. Inget större fel med det, men har väl inte större relveans kanske än vad vi på det här forumet lägger fram hobbymässigt. Vinsten med hans perspektiv kanske snarare är integreringen av miljöerna (vilket ju torde vara ett examensarbete i arkitekturs huvuduppgift)
Förslagen på linjer är:
Ekerö-Slussen
Almedal-Stadshusbron
Ålsten-Hägersten
Liljeholmen-Slussen
Slussen-Djurgården
Nybroviken-Lumabryggan
Ropsten-Strömkajen
Lidingö-Stocksund-Ropsen
Frihamnen-Nybroviken
Främst verkar han alltså att utgå från linjer som det talats om i debatten och som finns (har funnits), samt några där det är korta avstånd emellan.
M_M skrev:Däremot skulle man gott kunna slopa de där fåniga reglerna att det är skillnad på enkelbiljetter och periodkort...
Återgå till Övrig kollektivtrafik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster