P.S. Hoppas verkligen inte att Connex tar efter detta. Tänk er Tvärbanan eller Tolvans vagnar med reklam på sidorna. Bläääääää !!!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Jonas M. Bobjörk skrev:Nej. reklammålningar gillar vi inte...
Dom hade det ju på några bussar här i Stockholm... inte snyggt
(Dessutom så gör den reklam för fel lag)
Walle skrev:Någon som vet hur många reklammålade spårvagnar (se bilden) det finns i Göteborg? Såg endast denna vagn (271) några gånger under mitt veckolånga besök i denna vackra stad i somras. Och tur var väl det förresten, tycker inte det är speciellt vackert.![]()
P.S. Hoppas verkligen inte att Connex tar efter detta. Tänk er Tvärbanan eller Tolvans vagnar med reklam på sidorna. Bläääääää !!!![]()
Walle skrev:Någon som vet hur många reklammålade spårvagnar (se bilden) det finns i Göteborg? Såg endast denna vagn (271) några gånger under mitt veckolånga besök i denna vackra stad i somras. Och tur var väl det förresten, tycker inte det är speciellt vackert.![]()
P.S. Hoppas verkligen inte att Connex tar efter detta. Tänk er Tvärbanan eller Tolvans vagnar med reklam på sidorna. Bläääääää !!!![]()
Björn Johansson (BJ) skrev:Det finns dock andra "privata krafter" som designar om vagnar, färmst en fri radikal lackerargrupp som tydligen har lokaliserat sig i buskarna vid Marklandsgatan, där de friskt skapar nya designprogram på framförallt treaans M31:or, budskapet i deras alternativa design är dock svårt att förstå. Men det gäller troligtvis någon slags bekräftelse och så... stackars vilseledda ungdomar.
Björn Johansson (BJ) skrev:Du Tony, hoppas inte att du blir sur när jag påpekar det, men valrörelsen är faktiskt slut, för denna gången...![]()
Du har fyra år på dig att bilda parti och samla anhängare i dina idéer.
Björn Johansson (BJ) skrev:Annars håller jag och troligtvis alla med dig i detta.
Bara en sådan där klassisk oskriven lokaltrafikregel som man tidigt fick lära sig... Lämna din plats till ändre eller sådana som har svårt att stå upp om vagnen är full...
Som konduktör i sommras på Lisebergslinien fick jag på ett snyggt sätt en yngre tonåring och dennes förmodade mor att resa sig för en äldre gentleman som var jämngammal med 198...(1917). Detta kändes inte helt självklart för dessa passagerare. Gentlemannen köpte alla mina vykort... han skulle skicka dem till alla sina kusiner och barnbarn...
Björn Johansson (BJ) skrev:Men som sagt, att lära folk alla åldersgrupper att bete sig på ett snyggt, sympatiskt och empatiskt sätt, vore kanske någonting att satsa på.
Det är ju så att det är de äldre som i allmänhet redan kan detta, men det finns ju också rena rötägg i denna grupp, de sk. "pensionärsligisterna".
Björn Johansson (BJ) skrev:I denna senare grupp återfinns iband de "fina damerna" från Örgryte som inte kan tänka sig att betala 15 kr för att åka med en gammal vagn från St:Sigfridsplan bara för att femman inte kommer... om det inte går att åka på "kortet" så vill man absolut förhandla till sig pensionärsrabatt....
Men detta är en annan historia som kan publiceras i annan socialantropologiskt diskussionsämne i detta forum.
TonyM skrev:...de fina Örgrytedamer som åker med mig betalar gladeligen, helst 20 kr....
/Tony
Jens skrev: Varför låter man förarhytterna vara omålade/opåklistrade?
BJ skrev:Jag har också funderat på varör för och akter är mestadels oklistrade.
JAgr skrev:....Det har att göra med att ett par vagnar blev så fullständigt maskerade att det var svårt att se att det var en spårvagn. Ex.vis "Den rullande tegelväggen" en reklamvagn för ett bostadsbolag, vagnen försvann fullständigt mot bakgrunden när den stannade vid vissa hållplatser....
Återgå till Spårtrafik (bilder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster