Kantorn skrev:webmaster skrev:Nu fungerar inte detta fullt ut med Internet Explorer, och då har jag testat version 11! Reponsiv design bygger nämligen på html5 och css3, vilket inte ens den senaste versionen av IE stöder. Den stöder ju för tusan inte ens över 10 år gamla standarder som html4 och css2 fullt ut. Så får ni problem, byt till en webbläsare. En riktig webbläsare. Internet Explorer är det inte.
Jag är glad så länge sidan fungerar hjälpligt med IE. Att göra en hemsida som inte fungerar för en webbläsare, och sedan skylla på dem som besöker hemsidan att de har valt fel - det tycker jag är ett oskick bland "förståsigpåare". När min bror satt på Icon Medialab gjorde han hemsidor som fungerade från den nyaste ner till Netscape Navigators första. Allt var inte i funktion på alla sidor - ungefär som här - men det som inte fungerade var löst på annat sätt.
När du skrev ovanstående så valde du att göra det på svenska, ett språk som 99,7% av jordens befolkning inte förstår. Jag gissar att du uteslöt dem av praktiska skäl, "kan de inte svenska så får de skylla sig själva"? För inte var det väl av ren elakhet?

Numera ägnar jag dagarna åt att vara med och utveckla en av Sveriges mest välbesökta sajter, och för oss är det här ett stort problem. Om vi utesluter en grupp potentiella kunder från vissa funktioner så förlorar vi pengar, men en massa speciallösningar kostar också pengar. Dels för tiden det tar att få allt att fungera, dels för tiden det tar att testa igenom alla ändringar på diverse plattformar, dels för tiden det tar att göra ändringar i den alltmer röriga och svåröverskådliga koden, dels i det potentiella intäktsbortfallet när en svårhittad bugg gör sajten oanvändbar, dels i det reella intäktsbortfallet när kommande funktioner måste vänta för att folk sitter och letar buggar istället. Till det kommer att webbutvecklarnas engagemang och kreativitet långsamt vissnar när de måste jobba med en tungrodd sajt som ser ut att vara designad på 90-talet, istället för att använda de senaste teknikerna för att snabbt och enkelt ta fram nya funktioner som kunderna efterfrågat i åratal.
För övrigt räcker det inte längre med en gammal tjockteve för att se de statliga utsändningarna, det måste till någon form av digitalbox också eftersom staten tyckte att de som satt med föråldrad teknik fick skylla sig själva.