Mina teorier: varför driftstopp?

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Mina teorier: varför driftstopp?

Inläggav ADDE » ons 27 jan, 2010 16:11

Webmaster skrev:Onsdagen den 3 februari kommer vi att uppgradera vår webbserver för www.sparvagssallskapet.se

Vår hemsida www.sparvagssallskapet.se kommer att under stor del av onsdagen den 3 februari 2010 vara otillgänglig på grund av uppgradering av vår webbserver. Arbetet planeras att påbörjas klockan 7 på morgonen och beräknas vara klart vid 14-tiden.

Detta berör endast hemsidan och dess funktioner, och ska inte påverka e-posten till Svenska Spårvägssällskapet.

webmaster

Jag tror att en anledning är att uppdatera databasen (PHP x.x.x till PHP 5.2.X) för att man har förberett när phpBB.com har släppt ut sin phpBB 3.1.0

senaste versionen är phpBB3.0.6, dock har jag ingen aning om vilken phpBB3-version som forumet kör på.
www.SummerADDE.se - Min största youtube-kanal! - Nej till gul linje Odenplan-Solna - Ja till spårväg 3.

Sitter ibland på min jobbdator som har engelsk ordlista som rättstavar. Så ibland försvinner prickarna!
Användarvisningsbild
ADDE

Re: Mina teorier: varför driftstopp?

Inläggav webmaster » ons 27 jan, 2010 16:14

Nja, nu blandar du ihop päron (php) och äpplen (mySQL).

Databasen kör mySQL, inte PHP. Vilka versioner vi kör tänker jag inte gå ut offentligt med. PM:a om du är intresserad.
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarvisningsbild
webmaster
Webmaster
Webmaster

Re: Mina teorier: varför driftstopp?

Inläggav ADDE » ons 27 jan, 2010 20:52

nja, jag kan hålla resten hemligt i såfall... men jag gillar att ni är förberedd...
www.SummerADDE.se - Min största youtube-kanal! - Nej till gul linje Odenplan-Solna - Ja till spårväg 3.

Sitter ibland på min jobbdator som har engelsk ordlista som rättstavar. Så ibland försvinner prickarna!
Användarvisningsbild
ADDE

Återgå till Frågor, kommentarer och förslag