Forumtoppen! Vilka skriver mest - hela listan

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Forumtoppen! Vilka skriver mest - hela listan

Inläggav TKO » fre 05 okt, 2018 7:39

Att det är ett fåtal skribenter som står för de flesta inläggen på detta forum torde de flesta ha uppmärksammat. Men vilka är det som skriver flitigast - alternativt för mycket? Här kommer en liten lista över de som jag spontant tror ligger i topp, urvalet har skett "på känn" så jag kan ha missat någon.

Jag har begränsat mej till de som tillhör de aktiva idag, att ha skrivit 5 000 inlägg 2013 för att sedan tystna ger inte en plats på denna lista. Och för att göra det lätt för mej har jag tittat antalet inlägg per dag från den tidpunkt skribenten registrerade sitt konto och fram till idag.

5,06 Eneceladus
2,50 LA1
2,05 twr
1,94 daniel_s
1,62 Lars_L
1,42 Kantorn
1,30 TKO
1,08 NerdBoy
0,75 roggek
0,75 Lennart Petersen

Jag är både besviken och förvånad över min egen blygsamma placering!

Egentligen borde listan baseras på antalet inlägg i år eller något sådant för att vara mer aktuell, men dessa uppgifter har jag inte tillgång till.

Thomas K Ohlsson
statistiker för en stund
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Re: Forumtoppen! Vilka skriver mest - hela listan

Inläggav X12 » fre 05 okt, 2018 14:08

TKO skrev:Egentligen borde listan baseras på antalet inlägg i år eller något sådant för att vara mer aktuell, men dessa uppgifter har jag inte tillgång till.

Ett sätt att skaffa sig tillgång till dessa uppgifter är att manuellt räkna inläggen på respektive användares inläggshistorik. Vilket blir hyffsat lätt att göra då antalet inlägg som syns per sida är 20 st. Jag tog mig tiden att göra detta. Så antalet inlägg per dag under 2018 för samma tio användare som ovan ser ut som följer:

5,32 Enceladus
4,18 TKO
4,13 twr
1,86 LÅ1
1,34 Lars_L
1,09 daniel_s
0,69 Lennart Petersen
0,29 Kantorn
0,06 NerdBoy
0,00 roggek
X12

Re: Forumtoppen! Vilka skriver mest - hela listan

Inläggav Odd » fre 05 okt, 2018 23:47

Om man dessutom tar hänsyn till de vi vet har kommit å gått med olika alias, så kommer "topplistan" att te sig lite annorlunda...
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Återgå till Frågor, kommentarer och förslag