Norra Latin

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Re: Norra Latin

Inläggav TKO » ons 25 okt, 2017 22:51

Kan vi kanske få några bevis på att det borgerliga styret i Stadshuset skänkte (eller sålde för en krona eller något annat belopp som signaturen 'ICA Maxi' anser är för lågt) fastigheten Barnhuskällaren 2 till 'LO'?
Om inte föreslår jag streck i debatten. Och om inte skribenten vore så feg att hen valt att vara oidentifierbar skulle jag rekommendera flera av de personer som var inblandade i affären att inlämna en stämning för förtal! Nu är det tyvärr omöjligt att inleda en förundersökning då den utpekade ej går att identifiera.

Men jag inväntar med spänning någon form av bevisning avseende de mycket allvarliga anklagelser som här förs fram. Skulle det visa sej att det finns någon grund för anklagelserna bör dessa naturligtvis föras upp i ljuset - om så är fallet är förmodligen tyvärr korruptiondbrotten preskriberade. Men det torde ändå finnas ett allmänintresse i att de skumma affärerna avslöjas. Så signaturen 'Inge' - kan vi få något konkret att gå på så är jag redo att föra detta vidare. Det är ju trots allt sanningen som är viktigast!

Med de allra vänligaste hälsninar
från
Thomas K Ohlsson
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Inläggav Inge » ons 25 okt, 2017 23:09

TKO skrev:Kan vi kanske få några bevis på att det borgerliga styret i Stadshuset skänkte (eller sålde för en krona eller något annat belopp som signaturen 'ICA Maxi' anser är för lågt) fastigheten Barnhuskällaren 2 till 'LO'?
Om inte föreslår jag streck i debatten. Och om inte skribenten vore så feg att hen valt att vara oidentifierbar skulle jag rekommendera flera av de personer som var inblandade i affären att inlämna en stämning för förtal! Nu är det tyvärr omöjligt att inleda en förundersökning då den utpekade ej går att identifiera.

Men jag inväntar med spänning någon form av bevisning avseende de mycket allvarliga anklagelser som här förs fram. Skulle det visa sej att det finns någon grund för anklagelserna bör dessa naturligtvis föras upp i ljuset - om så är fallet är förmodligen tyvärr korruptiondbrotten preskriberade. Men det torde ändå finnas ett allmänintresse i att de skumma affärerna avslöjas. Så signaturen 'Inge' - kan vi få något konkret att gå på så är jag redo att föra detta vidare. Det är ju trots allt sanningen som är viktigast!

Med de allra vänligaste hälsninar
från
Thomas K Ohlsson

Ja, jag hade ju hoppats på att du skulle avslöjat att det i själva verket var någon annan än LO som stod bakom skumrasket nu när du utlovat det. Det hade ju verkligen varit nytt och belysande, samt viktigt för allmänheten att få reda på !

Men så blev det ju inte riktigt....

Sedan var det förstås tråkigt om du finner det besvärligt att stämma mig. Men du kanske skull prova med någon Wikipediaskribent eller varför inte Edholm eller DN istället? - Du kan nog nästan ta vem som helst föresten, affären är ju inte direkt okänd...
Användarvisningsbild
Inge

Inläggav TKO » fre 27 okt, 2017 8:45

Nu har det gått flera dagar och ändå har signaturen "Inge" inte kommit med något som visar att hans påstående att LO fick Norra Latin helt gratis - ja hen har även framfört att man kanske fick betalt för besväret är sant. Ja om det inte är så att 90 miljoner är att betrakta som "gratis", vilket det i varje fall inte är i min värld.

Däremot fortsätter ordkaskaderna i vanlig ordning med beskyllningar om inkompetens, korruption och gud vet vad... men det är ju den vanliga förklaringen som hen använder när världen inte riktigt uppför sej som hen vill. Det är förmodligen ensamt däruppe på den intellektuella parnassen!

/TKO
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Föregående

Återgå till Ordet är fritt