Switch to mobile style

Quiztråden

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Quiztråden

Inläggav ADDE » lör 25 feb, 2017 15:07

I princip varje gång det poppar upp en quiz nånstans som faller i vår intresse så skapas det alltid en ny tråd rörande quizen. Jag tycker det är mer praktiskt att samla alla quiz under en tråd för de enskilda trådarna dör rätt snabbt när folk har gjort sin quiz!

Iaf. jag stötte på en quiz som StockholmDirekt har publicerat. Det är en ganska svår quiz där man ska lista ut stationen basera på stationens konst: StockholmDirekt: Supersvårt quiz om Stockholms tunnelbana – hur många klarar du?

Jag fick alla rätt - men tipsen gjorde det mkt enkalre. ;)

EDIT; Efter att jag påpekade detta så har quizförfattaren tagit bort alla väsentliga quiz så det blir faktiskt supersvårt om man inte har stenkoll...
www.SummerADDE.se - Min största youtube-kanal! - Nej till gul linje Odenplan-Solna - Ja till spårväg 3.

Sitter ibland på min jobbdator som har engelsk ordlista som rättstavar. Så ibland försvinner prickarna!
Användarvisningsbild
ADDE

Re: Quiztråden

Inläggav LÅ1 » lör 25 feb, 2017 15:53

ADDE skrev:I princip varje gång det poppar upp en quiz nånstans som faller i vår intresse så skapas det alltid en ny tråd rörande quizen. Jag tycker det är mer praktiskt att samla alla quiz under en tråd för de enskilda trådarna dör rätt snabbt när folk har gjort sin quiz!

Jag har väl lagt upp rätt många. Iden med att samla dem kan vara bra. Men i bland så kan det vara bra att tala om vad det handlar om i trådämnet. Jag har också förstått att det är många som inte bryr sig om trådar i ordet är fritt. Men det är är ju deras eget "problem".

Det gäller också att tala om vilket quiz det gäller när man "skryter" om sitt eget resultat! Eller diskuterar en fråga. Eller nå´t.

ADDE skrev:Iaf. jag stötte på en quiz som StockholmDirekt har publicerat. Det är en ganska svår quiz där man ska lista ut stationen basera på stationens konst: StockholmDirekt: Supersvårt quiz om Stockholms tunnelbana – hur många klarar du?

Jag fick alla rätt - men tipsen gjorde det mkt enkalre. ;)

Jag tyckte den var enkel. Fick alla rätt. Den som jag var mest osäker på var den med skylten "NÄSTA TÅG".
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav roggek » sön 26 feb, 2017 0:33

Jag fick också alla rätt. Den med "Nästa tåg" var knepig... :wink:
Även det "cirkelformade mönstret", där var det en ren gissning...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav Hechtwagen » sön 26 feb, 2017 15:24

Alla rätt! Men vi som hänger på ss forum förväntas ha det! :cheesygrin:
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav LÅ1 » lör 11 mar, 2017 15:25

Här är ett Stockholmsquiz med en del kollektivtrafikinslag:
http://www.stockholmdirekt.se/quiz/quiz-stockholmare-kanner-du-igen-platsen-pa-de-de-gamla-bilderna/repqcj!PzRxxNWpyaVMxk24jjCZ8g/

Och ett Söderortsquiz:
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/quiz-kanner-du-igen-det-forna-soderort/repqcj!73ukTOzv3ynaAnCuhGkDQ/

Jag lyckades få ihop 8 rätt av 10 på Stockholmsquizet och 8 av 9 på Söderortsquizet, trots att jag chansgissade mer på det senare. Fråga 4 i söderquizet tycker jag inte var direkt väl vald för ett sådant här sammanhang, även om bilden är väl värd att visa. Lyckades ändå klara den frågan.
LÅ1

Inläggav Harald » lör 11 mar, 2017 19:31

9 av 10 resp. 8 av 9. Missade strandbadet och postkontoret. Men de har ett fel i Söderortsquizen. Linje 17 var ju ingen tunnelbanelinje 1950.
Harald

Inläggav LÅ1 » sön 19 mar, 2017 19:23

Kan ni fartygsnamn? Till min egen förvåning fick jag i alla fall 7 rätt på dessa tio frågor!

"QUIZ: Stockholmare, har du koll på fartygen längs våra kajer?".
LÅ1

Inläggav Stefan Widén » mån 20 mar, 2017 7:47

Jaaaaa 7 rätt jag med
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarvisningsbild
Stefan Widén

Inläggav LÅ1 » lör 24 jun, 2017 11:31

Ett quiz (eller kviss som det borde stavas på svenska) där man ska identifierar Stockholmsgator. Inte så lätt, men jag fick 6 rätt. (Jag tänker inte ta det straff som konstruktören, eller redaktören, vill döma ut.)
LÅ1

Inläggav Pelle » tis 19 sep, 2017 13:40

Jubii. Jag fick också alla rätt :)
https://mynewart.se Tavlor online Stora tavlor Snygga tavlor Modern konst Abstrakt konst Oljemålning Stora billiga tavlor Posters Canvastavlor
Pelle

Återgå till Ordet är fritt