Vad jag tyckte om Christer G Wennerholm (bortglömd fråga)

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Vad jag tyckte om Christer G Wennerholm (bortglömd fråga)

Inläggav TKO » tis 12 jul, 2016 14:17

Som framgår av några av mina inlägg i twr:s tråd "Behövs Spårväg city" (viewtopic.php?f=2&t=38992) har jag ägnat alltför många timmar åt att läsa vad jag själv och andra tidigare skrivit i denna fråga. Och i ett inlägg från 11-08-25 av signaturen "CS" hittar jag dessa frågor som var direkt riktade till mej. Det var vid denna tidpunkt jag slutade att såväl läsa som skriva på forumet, så jag missade frågorna då. Men för att ingen skall tro att jag smiter undan när det bränner till så ska jag istället nu besvara dessa!

(Om det finns något större intresse för mina svar vet jag inte, men rätt ska vara rätt. Och svaren är ju ändå inte mer försenade än vad en "beslutad" spårvägsutbyggnad i Stockholm brukar bli. Snarare mindre...)

CS skrev:Hej!

För att kunna förstå debatten skulle jag vilja klarlägga ditt motstånd till Christer G Wennerholm. Efter ett sådant klarläggande kan vi sedan föra en intelligentare diskussion. Alltså tycker du att han är dum för att:

1) Han gillar spårvagnar
2) Han är moderat
3) Han är engagerad i HBTQ-frågor
4) Han springer på nattklubbar och vimlar rätt mycket
5) Han har en bostadsrätt i innerstaden
6) Han är en del av en stadsbyggnadsrörelse som gillar "innerstad"
7) Han har haft fel om tidplaner för spårvägsutbyggnader, och planeringssystemets leveranstider
8] Han använder sitt mandat till att driva igenom spårvägsutbyggnader i innerstaden
9) Han är en högprofilperson, somliga skulle kunna kalla honom kaxig

Skulle mina frågor vara alltför tendentiösa får du gärna bortse ifrån dem och motivera dina svårigheter med Christer G Wennerholm.

Därefter skulle det kunna vara intressant att diskutera stomlinjestrategin etapp1

1 ) Att han gillar spårvagnar är bra, det vore betydligt värre om han av princip ogillade dom.

2 ) Jag tycker inte om högerpolitiker ("moderater").

3 ) Det får han väl vara om han vill. Är det därför SL började köra med regnbågsflaggor under Pride? Det är väl den enda icke officiella flaggdag som får denna uppmärksamhet.

4 ) Jag tycker i o f s att politiker skall vara sparsamma med sådant. Men det kravet ställer jag bara på dom politiker jag har förtroende för.

5 ) Jag ogillar inte alla människor som bor i bostadsrätt i innerstaden.

6 ) När denna stadsbyggnadsrörelse vill tvinga på andra människor en "innerstadsmässig bebyggelsestruktur" väcker det mitt ogillande. "Promenadstaden" t ex...

7 ) Om han verkligen haft fel i dessa frågor så har han varit inkompetent och fel person för sitt jobb. Nu är jag inte säker på att så varit fallet, jag tror att det kan ha handlat om politisk taktik, dvs medvetna lögner.

8 ) Det är det han inte gjort, det vet alla nu. När frågan ställdes trodde dock många att så var fallet.

9 ) Det ju ha retat mej lite extra, eftersom jag själv är en så lågmäld person! Men han höll inte alltid så hög profil, tvärt om var han ofta feg och gjorde sej oanträffbar för media och även för tjänstemän och politiker. Ibland var det nästan Carl Bildt-klass på detta! Han var dessutom ingen större debattör, han ville mest få tala (eller ännu hellre blogga) ostört utan att någon ifrågasatte vad han sa/skrev.

Där har du svar på dina frågor, och kanske en bättre bild av varför jag tyckte så illa om CGW. Och ursäkta att svaren dröjt!

(Jag hoppar över de tråkigare delarna i historien CGW som först gav honom framgång och sedan gjorde att han helt enkelt avpolleterades när han fyllt sin uppgift).

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Re: Vad jag tyckte om Christer G Wennerholm (bortglömd fråga

Inläggav hgsldf » ons 13 jul, 2016 19:33

TKO skrev:Som framgår av några av mina inlägg i twr:s tråd "Behövs Spårväg city" (viewtopic.php?f=2&t=38992) har jag ägnat alltför många timmar åt att läsa vad jag själv och andra tidigare skrivit i denna fråga. Och i ett inlägg från 11-08-25 av signaturen "CS" hittar jag dessa frågor som var direkt riktade till mej. Det var vid denna tidpunkt jag slutade att såväl läsa som skriva på forumet, så jag missade frågorna då. Men för att ingen skall tro att jag smiter undan när det bränner till så ska jag istället nu besvara dessa!

(Om det finns något större intresse för mina svar vet jag inte, men rätt ska vara rätt. Och svaren är ju ändå inte mer försenade än vad en "beslutad" spårvägsutbyggnad i Stockholm brukar bli. Snarare mindre...)

CS skrev:Hej!

För att kunna förstå debatten skulle jag vilja klarlägga ditt motstånd till Christer G Wennerholm. Efter ett sådant klarläggande kan vi sedan föra en intelligentare diskussion. Alltså tycker du att han är dum för att:

1) Han gillar spårvagnar
2) Han är moderat
3) Han är engagerad i HBTQ-frågor
4) Han springer på nattklubbar och vimlar rätt mycket
5) Han har en bostadsrätt i innerstaden
6) Han är en del av en stadsbyggnadsrörelse som gillar "innerstad"
7) Han har haft fel om tidplaner för spårvägsutbyggnader, och planeringssystemets leveranstider
8] Han använder sitt mandat till att driva igenom spårvägsutbyggnader i innerstaden
9) Han är en högprofilperson, somliga skulle kunna kalla honom kaxig

Skulle mina frågor vara alltför tendentiösa får du gärna bortse ifrån dem och motivera dina svårigheter med Christer G Wennerholm.

Därefter skulle det kunna vara intressant att diskutera stomlinjestrategin etapp1

1 ) Att han gillar spårvagnar är bra, det vore betydligt värre om han av princip ogillade dom.

2 ) Jag tycker inte om högerpolitiker ("moderater").

3 ) Det får han väl vara om han vill. Är det därför SL började köra med regnbågsflaggor under Pride? Det är väl den enda icke officiella flaggdag som får denna uppmärksamhet.

4 ) Jag tycker i o f s att politiker skall vara sparsamma med sådant. Men det kravet ställer jag bara på dom politiker jag har förtroende för.

5 ) Jag ogillar inte alla människor som bor i bostadsrätt i innerstaden.

6 ) När denna stadsbyggnadsrörelse vill tvinga på andra människor en "innerstadsmässig bebyggelsestruktur" väcker det mitt ogillande. "Promenadstaden" t ex...

7 ) Om han verkligen haft fel i dessa frågor så har han varit inkompetent och fel person för sitt jobb. Nu är jag inte säker på att så varit fallet, jag tror att det kan ha handlat om politisk taktik, dvs medvetna lögner.

8 ) Det är det han inte gjort, det vet alla nu. När frågan ställdes trodde dock många att så var fallet.

9 ) Det ju ha retat mej lite extra, eftersom jag själv är en så lågmäld person! Men han höll inte alltid så hög profil, tvärt om var han ofta feg och gjorde sej oanträffbar för media och även för tjänstemän och politiker. Ibland var det nästan Carl Bildt-klass på detta! Han var dessutom ingen större debattör, han ville mest få tala (eller ännu hellre blogga) ostört utan att någon ifrågasatte vad han sa/skrev.

Där har du svar på dina frågor, och kanske en bättre bild av varför jag tyckte så illa om CGW. Och ursäkta att svaren dröjt!

(Jag hoppar över de tråkigare delarna i historien CGW som först gav honom framgång och sedan gjorde att han helt enkelt avpolleterades när han fyllt sin uppgift).

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson

Han råkar vara moderat, ja varken Du eller jag brukar rösta på moderaterna, men om det det nu var så att han, Du och jag gillar spårväg, varför kan vi inte fokusera på detta?

Han är bög, det är inget problem för mig så länge jag slipper gå på bastuklubb med honom, men det har inte varit aktuell.

Jag tycker faktiskt att han är en ganska trevlig figur.

/Göran
hgsldf

Re: Vad jag tyckte om Christer G Wennerholm (bortglömd fråga

Inläggav TKO » tor 14 jul, 2016 10:43

Hej igen!
Att jag svarade på CS frågor nu berodde på att jag läste dom nyligen. Och kände att de förtjänade att besvaras, även om de till stor del förlorat sin aktualitet. Jag har inga synpunkter på något annat än CGW:s gärning inom trafikpolitiken,och den verkar ju för närvarande vara avslutad! Jag har faktiskt ingen aning om vad karn sysslar med nu för tiden...

Så det undandrar mej min bedömning om han är trevlig eller ej - det hoppas jag att han är. Likaväl som jag önskar honom lycka till med vad han nu företar sej!

Nog om detta!
Thomas
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Återgå till Ordet är fritt