Switch to full style
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Kategoriregler

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Besvara

Kungsträdgården (i Stockholm)

mån 15 feb, 2016 17:57

(Vet inte om det finns mer än ett Kungsträdgården i riket, men det är bäst att gardera sig.)

Från Handelskammarens webbplats:
Stockholms Handelskammare har bedrivit evenemangsverksamhet i Kungsträdgården sedan 50-talet, långt innan ordet "event" var uppfunnet eller ingick i det svenska språket. Till hösten lämnar Handelskammaren över ansvaret för parken till Stockholms stad ...

Vinterns aktiviteter med skollovsverksamhet vid allhelgonahelgen, skridskobana och julmarknad har väl följt samma mall som tidigare år. Så om allmänheten kommer att märka någon skillnad i sommar återstår väl att se.

En möjlig skillnad, som förmodligen inte har det minsta med ovanstående att göra, är att restaurang Friday tydligen kommer att lämna parken. I stället vill Apple öppna en flaggskeppsbutik på den platsen. I en ny eller rejält ombyggd lokal. Se här: Stockholmprojekt - Apple flaggskeppsbutik.

Så stor genomsikt som möjligt från Hamngatan in till parken är av godo. I övrigt har jag ingen direkt synpunkt på projektet, om det nu blir av. Eftersom jag inte är en "Apple-människa" så sparar det inte in några resor till Täby centrum för mig. :wink:
Besvara