VIRUSVARNING!!!!

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

VIRUSVARNING!!!!

Inläggav Björn J. » tor 23 jan, 2003 11:26

Jag lovade ju er en text som cirkulerat här hemmavid för något år sedan.
Jag misstänker starkt att den kommer från "Kålltorps software" och min datakompis skolvaktmästaren på Solrosgatan... men helt säker är jag då inte.

Här är iallafall varningstexten, håll er för skratt! :lol:

"Här kommer en allvarlig varning om
Bad Times Viruset.

Om du får ett e-mail med ärendet "Bad Times", radera det omedelbart utan att läsa det.
"Bad Times" är det farligaste e-post virus som någonsin skapats.

Bad Times är ett virus som enkelt och snabbt raderar din hårddisk. Och
inte nog med det, det
angriper alla diskar som står i närheten av din dator.
Det kommer att vrida upp värmen i din kyl så att all din glass smälter.
Det kommer att avmagnetisera alla dina plastkort så att du inte kan
använda dem, radera alla
inställningar på din TV och använda ultraviolett strålning för att göra repor i alla dina CD-skivor.

Det kommer att ge ditt telefonnummer till din före detta.
Det kommer att blanda svampbuljong i ditt akvarium.
Det kommer att dricka upp all din öl och lämna smutsiga sockar på
köksbordet då du ska få gäster.
Det kommer att stoppa en död kattunge i bakfickan på dina bästa byxor
och gömma dina bilnycklar då du är sen till jobbet.

Bad Times kommer att gräva upp alla maskar ur din trädgård för att sedan placera dem i ditt e-post program.

Bad Times kommer att få dig att bli kär i en kejsar-pingvin.
Det kommer att ge dig mardrömmar om cirkusdvärgar och choklad maräng.
Det kommer att hälla socker i din bensintank samtidigt som det går ut
på middag bakom din rygg med din nuvarande kille/tjej och hela middagen betalas med ditt kontokort.

Det kommer att förföra din mormor. Det bryr sig inte om hon är död,
ty så kraftfullt är Bad Times-viruset.
Det kan sträcka sig bortom gravens gräns för att besudla de ting som vi älskar mest.
Det kommer att slumpmässigt flytta runt din bil på olika parkeringar så att du inte hittar den.

Det kommer att sparka din hund och våldta din katt.
Det kommer att lämna vågade meddelanden på din chefs telefonsvarare med din röst!
Det är lömskt och påhittigt.
Det är farligt och förfärande att se.
Det innehar också en rätt intressant nyans av ljust, ljust lila.
Bad Times kommer att ge dig almsjukan.
Det kommer att lämna toalettlocket uppe.
Bad Times kommer att smitta din granne med mul & klöv sjukan.
Det kommer att tillverka amfetamin i ditt badkar, ringa efter polisen
och på samma gång koka ägg i mikron och jaga skolbarn med din jordfräs.

Bad Times kommer att programmera om GPS:en så att den navigerar efter Afghanskt kartdatum, och ommagetisera kompassen så att norr alltid pekar mot Gdansk... i Polen.

Bad Times kommer att omprogammera alla spårvägens komframdatorer så att helt fel destinationer samt linjenumer kommer att visas på spårvagnar och bussar. Hållplatsutropen kommer att ske på nynorsk, isländska eller med gotländsk fårödialekt. Även hållplatsernas namn är utbytta, mot afrikanska bynamn.

Bad Times kommer att göra fjädern i rullgardinen så slapp att den inte rullar upp sig.

Bad Times kommer att förstöra de intergrerade kretsarna i den väckarklocka så att du försover dig.

Bad Times kommer att riva ut sista sidorna i alla spännande kriminalromaner och att blanda fotogen i favorit Whiskyn. Viruset kommer att blanda ihop alla telefonnummer på sim kortet i din mobiltelefon... Dessutom kommer viruset att se till att det alltid går en maska på dina nya dyra nylonstumpor.

BadTime-viruset är alltså inte bara ett virus som hemsöker bootsektorn på din hårdisk, det uppsöker alla elektroniska och elektriska apparater i din omgivning och ger dessa helt nya funktioner.
Alla parabolantenner kommer exempelvis att bli till utmärkta fågelbad.
Polisens laser-pistoler kan sedan de smittats användas till varmluftspistoler eller i sämsta fall som hårtorkar.

Vi vet ännu inte hur alla apparater kommer att reagera på smittan från Bad Times.

Hur skyddar man sig då?
Jo se till att samtliga kablar som ansluter din dator till yttervärlden klipps av, detta gäller utan undantag; nätverkskablar, kablar till modem, bredbandskablar, telefonledningar, kablar till ir-länkar och radiolänkar, kablar för direktanslutningar mellan datorer.
För att vara riktigt säker så skall diskettenheter fyllas med fogskum och CD-rom läsare behandlas med vitlöksspray."

Ja det förefaller ju vara ett synnerligen kraftfullt datavirus.
Misstänker att tillgången på vitlökssprej och fogskum kommer att minska...

Bj.
Vadå jag dyster?
Björn J.

Re: VIRUSVARNING!!!!

Inläggav 2763 » tor 23 jan, 2003 14:09

Björn J. skrev:"Det kommer att blanda svampbuljong i ditt akvarium.

Antar att detta är ett riktigt skräckscenario för Björn.
Björn J skrev:Bad Times kommer att omprogammera alla spårvägens komframdatorer så att helt fel destinationer samt linjenumer kommer att visas på spårvagnar och bussar. Hållplatsutropen kommer att ske på nynorsk, isländska eller med gotländsk fårödialekt. Även hållplatsernas namn är utbytta, mot afrikanska bynamn.

He he.. det behöver man knappast BadTimes till, det fixar kombort själv ibland (Även om det behövs lite handpåläggning för att få till det där med Nynorsk och ÃŒsländsk, samt bynamnen) Såg för övrigt en vagn på linje fem som i vänster framruta var skyltad 6 med släckt algodling och längst bak stod "2". (LCD skylten som visar destinationen kallades initialt av en till mig, Q, JAgr och Björn för "Algodling") Om vagnen inte är lagad så var det 362 eller 363...

Underbart

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Användarvisningsbild
2763

Re: VIRUSVARNING!!!!

Inläggav Kristofer » tor 23 jan, 2003 15:32

Björn J. skrev:Hållplatsutropen kommer att ske på nynorsk, isländska eller med gotländsk fårödialekt.

Fårömål. Kunde du inte komma på något värre. Det är riktigt begripligt. Lyssna här bara: http://swedia.ling.umu.se/Gotaland/Gotland/Faro/index.html (Sveriges dialektdatabas)

Kristofer (som förvånat konstaterat att han begriper det mesta av det grannarna talar om)
Användarvisningsbild
Kristofer

Inläggav Björn J. » tor 23 jan, 2003 17:45

O ja...
Algodlingar finns det litet var stans...ävenledes i mitt akvarium, nu har jag blivit drabbad av en rödalg, har dock en fisk som äter denna, en karpfisk, kallas i zoobutikerna för "den siamesiska algätaren" Siamensis tjosanhejsan... någonting. Lever i strömmande vatten i Thailand, mycket effektiv algätare.

Men det är nog ingen bra fisk att inplaneta i GS destskyltar, litet för torr miljö där...

Även svamp kan man drabbas av i akvariet, och vissa typer är bra att ha... Den äkta tvättsvampen kan ju vara bra i korallrevsakvariet... också bra att tvätta skyltlådorna med...

Nu vet jag inte om det var den äkta grönalgen som vår vän pratade om, eller om det var den digitala algsoppan som resultatet ibland blir i diverse elektroniskla skyltar, men jag misstänker att det var den algen som orsakats av fukt + värme + ljus som ibland är synlig i diverse "akvarium" på olika lokatrafikfordon.

Svampbuljong... njae, inte i akvariet, men gärna en "varmakoppen" någon gång när man står i snålblåsten vid Härlandas hållplats när man väntar på vagnen (ettan eller trean).

Bj. (även medlem i GAF) http://hem.passagen.se/gaf1/
Vadå jag dyster?
Björn J.

Återgå till Ordet är fritt