Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Stefan Widén skrev:Så här blir det när marknadskrafterna får härja fritt. Dvs vi får betala i form av störande parkeringar, risk för olyckor mm
ALLT borde vara förbjudet.......![]()
Men turligt kommer staden igen och styr upp så det blir lite ordning.
Själv hade jag en dialog med ett av företagen och lyckades få dem att inte ställa upp sparkar på hållplatserna.
Stefan
Odd skrev:Däremot vet jag att en hel del klagar på dem, de får betala för ofungerande enheter, så jag är inte helt säker på att de kommer att vara särskilt långlivade.
Verspieder skrev:Odd skrev:Däremot vet jag att en hel del klagar på dem, de får betala för ofungerande enheter, så jag är inte helt säker på att de kommer att vara särskilt långlivade.
Jag minns tyvärr inte vart jag läst det, men något om att dessa har väldigt kort livslängd var det tal om. Maximalt två-tre månader innan de skrotas ut, har jag för mig. Med väldigt lite återvinning. Leve slit-och-släng-samhället...
ADDE skrev:När hyrcyklarna fanns så hade de speciella cykelställ där man kunde hämta och lämna cykeln på. Man kan ju bygga en parkeringsruta för sparkcyklarna på dessa ställen istället.
TKO skrev:Det är möjligt att broder Daniel har rätt - men det är heller inte säkert!
Det hela är troligen inte rättsligt prövat, vilket inte hindrar trafikBORGARrådet att svamla på likt Pontius Pilatus i media...
/TKO
Odd skrev:På andra ställen, tex i Göteborg, vittnas det om att man mer eller mindre regelbundet får fiska upp dessa elscotrar ur vattendrag i staden. Jag funderar på hur många som egentligen finns i de andra städernas vattendrag numera...
roggek skrev:Dagens "rullande" generation kommer inte att kunna använda sina fötter och gå normalt när de blir äldre...(Fråga vilken ortoped som helst.,..)
Men det är väl en del av den mänskliga evolutionen att vi skall "rulla" fram på elsparkcykel, segways, hoverboards, inlines och skateboard...
Fötterna är till för att gå med...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster