CST 2/7 kl 12:10

Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

CST 2/7 kl 12:10

Inläggav AGR » lör 04 jul, 2009 21:18

Några bilder från Stockholms C spår 10. Veolias malmötåg.
Skylten visar att snart är SJs monopol på sträckan över.
Bild

Tåget framkört och klart för avgång lok 241002 drar.
Bild

Panoramaresturangvagnen
Bild

Lite taktiksnack innan avgång
Bild

Tag plats!
Bild

Så lämmnar tåget spår 10 mot Malmö. Lok 241004 går overksamt.
Bild
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
AGR

Re: CST 2/7 kl 12:10

Inläggav Patrick » lör 04 jul, 2009 22:35

Knöligt dock att Veolia tydligen inte har tillstånd att åka hela vägen till Malmö C utan bara till Malmö Syd, därifrån måste man pendlas till Malmö med buss eller taxi - m a o blir inte resan så billig som Veolia påstår! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Patrick

Inläggav Björn Ehnberg » lör 04 jul, 2009 23:44

Patrick skrev:Knöligt dock att Veolia tydligen inte har tillstånd att åka hela vägen till Malmö C utan bara till Malmö Syd, därifrån måste man pendlas till Malmö med buss eller taxi - m a o blir inte resan så billig som Veolia påstår! :mrgreen:

Nej, du påpekade det i en annan tråd oclså (crossposting!). Som jag sade där: resan Malmö Syd/Svågertorp - Malmö C kostar 18 kr.
Äntligen - Lidingöbanan räddad! Eller....????
Björn Ehnberg

Inläggav Kantorn » fre 17 jul, 2009 20:40

Björn Ehnberg skrev:
Patrick skrev:Knöligt dock att Veolia tydligen inte har tillstånd att åka hela vägen till Malmö C utan bara till Malmö Syd, därifrån måste man pendlas till Malmö med buss eller taxi - m a o blir inte resan så billig som Veolia påstår! :mrgreen:

Nej, du påpekade det i en annan tråd oclså (crossposting!). Som jag sade där: resan Malmö Syd/Svågertorp - Malmö C kostar 18 kr.

Och som det stod i samma tråd - men då var det inte jag som skrev - så är det inte så mycket tillstånd som plats. Malmö C är gruvligt trångt just nu.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav sammarco1 » ons 02 sep, 2009 22:14

Hello, My name is Sammarco, and i'm webmaster from Trenomania International.

Is here somebuddy who's have good looking pictures from the Locomotives from Hector Rail ?

If you have, i will ask if possible to upload them on my website "Trenomania International"

I will thank you verry much.... there is an album sweden Hector Rail, but til now it is empty.

Hope that somebuddy from this forum will register and upload some nice pictures.

The pictures have been big, such as 1250 X 900 or bigger if possible...
I need of course the right number of the locomotives, to put them alfanumeric in the albums

I'm also looking for a picture of the Logo Hector rail. if somebuddy can help me with it ?

Thank you verry much

Sincerly greetings

Sammarco Bartolomeo

(Ps: i live in Belgium)
sammarco1

Återgå till Övrig kollektivtrafik (bilder)