Pågatåg till Halmstad

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler

Pågatåg till Halmstad

Inläggav LÅ1 » tis 09 jun, 2015 23:11

Från december 2015 blir det sju turer Helsingborg – Halmstad med skånska Pågatåg. Läs mer.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Re: Pågatåg till Halmstad

Inläggav Kantorn » ons 10 jun, 2015 8:48

LÅ1 skrev:Från december 2015 blir det sju turer Helsingborg – Halmstad med skånska Pågatåg. Läs mer.

Så bra! Då tycker jag de kan öppna en linje (Kristianstad eller Malmö)-Hässleholm-Markaryd-Halmstad också.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav LÅ1 » ons 10 jun, 2015 9:29

Kantorn skrev:
LÅ1 skrev:Från december 2015 blir det sju turer Helsingborg – Halmstad med skånska Pågatåg. Läs mer.

Så bra! Då tycker jag de kan öppna en linje (Kristianstad eller Malmö)-Hässleholm-Markaryd-Halmstad också.

Motivera gärna! Är det bytesmöjligheten i Hässleholm till eller från snabbtåget till/från Stockholm du i första hand är ute efter?
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav Harald » ons 10 jun, 2015 9:41

LÅ1 skrev:
Kantorn skrev:

Motivera gärna! Är det bytesmöjligheten i Hässleholm till eller från snabbtåget till/från Stockholm du i första hand är ute efter?

Det behövs väl inte. Stockholm-Halmstad kan man resa via Göteborg på fem timmar. Det skulle ta minst lika lång tid via Hässleholm. Nej förbindelsen Halmstad-Hässleholm behövs (förutom för lokala resor) framför allt för resor mellan Västkusten och nordöstra Skåne/östra Blekinge.
Harald

Inläggav Kantorn » ons 10 jun, 2015 10:02

Harald skrev:
LÅ1 skrev:
Kantorn skrev:Motivera gärna! Är det bytesmöjligheten i Hässleholm till eller från snabbtåget till/från Stockholm du i första hand är ute efter?

Det behövs väl inte. Stockholm-Halmstad kan man resa via Göteborg på fem timmar. Det skulle ta minst lika lång tid via Hässleholm. Nej förbindelsen Halmstad-Hässleholm behövs (förutom för lokala resor) framför allt för resor mellan Västkusten och nordöstra Skåne/östra Blekinge.

Helt rätt. Det är därför jag ger alternativet Kristianstad - möjlighet (men inte troligt) till förlängning till Karlskrona kan finnas. Pågatåg Kristianstad - Halmstad och Öresundståg Karlskrona - Malmö - Köpenhamn var min tanke. Och att pågatåget gick typ fem-tio minuter efter Öresundståget så möjlighet till byte finns.
Mina önskemål:
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav Kantorn » ons 10 jun, 2015 10:03

(Det skulle vara kul - men inte alls nödvändigt - med ett tåg från Karlskrona till Strömstad. Kustpilen XXL...)
Mina önskemål:
Användarvisningsbild
Kantorn

Återgå till Övrig kollektivtrafik