Tunnel under Fehmarn bält

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler

Tunnel under Fehmarn bält

Inläggav LÅ1 » tis 11 okt, 2011 21:35

Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Re: Tunnel under Fehmarn bält

Inläggav LÅ1 » sön 01 nov, 2015 12:54

"'Tunneln under Fehmarn Bält ritar om kartan, inte bara i Öresundsregionen utan också för hela Sverige.'"

Ingressen lyder: "Utan investeringar i vägar och järnvägar på den svenska sidan av Öresund uteblir till stor del de positiva effekterna av Fehmarn Bält-tunneln för Sverige.
Det skriver de två riksdagsledamöterna Rikard Larsson (S) och Mats Persson (FP).
"
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav C12C3C3C12 » ons 04 nov, 2015 18:26

Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.
C12C3C3C12

Inläggav Kantorn » ons 04 nov, 2015 22:04

C12C3C3C12 skrev:Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.

Det är mycket i livet man saknar. Jag saknar de gamla tågen på Roslagsbanan. Men i övrigt tycker jag att de flesta moderna vagnar i både lokal, regional och rikstrafik är bättre än de gamla.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav twr » tor 05 nov, 2015 19:43

C12C3C3C12 skrev:Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.

Du kanske får ta färjan Trelleborg-Saßnitz i fortsättningen helt enkelt? Där dröjer det nog innan det byggs en bro!
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
twr

Återgå till Övrig kollektivtrafik