Katarinahissen hotad!

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler

Re: Katarinahissen hotad!

Inläggav roggek » tor 19 maj, 2011 23:11

Claes Thure Moberg skrev:En hiss för pälsklädda lyxkärringar som inte ids gå uppför backarna till Mosebacke.

Den enda "pälsklädda lyxkärringen på Mosebacke" jag isåfall kan komma på, är isåfall Jonas Gardell... :wink:
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav LÅ1 » tor 19 maj, 2011 23:18

roggek skrev:
Claes Thure Moberg skrev:En hiss för pälsklädda lyxkärringar som inte ids gå uppför backarna till Mosebacke.

Den enda "pälsklädda lyxkärringen på Mosebacke" jag isåfall kan komma på, är isåfall Jonas Gardell... :wink:

Han bor väl på nästa berg, närmare Danviken.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav roggek » tor 19 maj, 2011 23:33

LÅ1 skrev:
roggek skrev:

Han bor väl på nästa berg, närmare Danviken.

Ja då har han flyttat ifrån trakterna, för förr bodde han i en takvåning vid Götgatan/Mosebacke.

Offtopic, åter till hissen...
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav LÅ1 » ons 26 mar, 2014 21:19

roggek skrev:Offtopic, åter till hissen...

Det tog et tag, men nu hoppar vi tillbaka till trådens ämne! Eller snararare motsäger trådens rubrik. För hotet verkar vara avvärjt!

Så här skriver DN: "Katarinahissen ska öppnas i nyrenoverat skick år 2019. Det är innebörden av ett avtal mellan Stockholms stad och Folksam som innebär att staden blir delägare i det rörliga landmärket vid Slussen."

Fler länkar:
Mitt i
SvT (Inga rörliga bilder. I alla fall inte i skrivande stund.)
P4 Stockholm (Med ljud.)
Sten Nordin
LÅ1

Inläggav roggek » tor 27 mar, 2014 21:22

Glädjande besked... :D
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav Anders Hanquist » tor 27 mar, 2014 23:21

Det hade naturligtvis varit bättre att starta en ny tråd med en annan rubrik än att leta upp en tre år gammal med inaktuell rubrik!
Anders Hanquist

Inläggav LÅ1 » tor 27 mar, 2014 23:29

Anders Hanquist skrev:Det hade naturligtvis varit bättre att starta en ny tråd med en annan rubrik än att leta upp en tre år gammal med inaktuell rubrik!

Vad jag önskat var att jag, som tidigare, kunde ändrat startinlägget och därmed lägga till något i rubriken. För nyheten nu hänger ju ihop med att hissen var hotad!
Men jag förstår synpunkten. Men har man något intresse av Katarinahissen så läser man nog nya inlägg i tråden ändå!
Bäst hade nog varit att starta en ny tråd, och samtidigt avslutat denna tråd med en länk till den nya.
LÅ1

Inläggav daniel_s » lör 29 mar, 2014 15:18

LÅ1 skrev:
Anders Hanquist skrev:Det hade naturligtvis varit bättre att starta en ny tråd med en annan rubrik än att leta upp en tre år gammal med inaktuell rubrik!

Vad jag önskat var att jag, som tidigare, kunde ändrat startinlägget och därmed lägga till något i rubriken. För nyheten nu hänger ju ihop med att hissen var hotad!
Men jag förstår synpunkten. Men har man något intresse av Katarinahissen så läser man nog nya inlägg i tråden ändå!
Bäst hade nog varit att starta en ny tråd, och samtidigt avslutat denna tråd med en länk till den nya.

Nej, bäst hade varit att inte röra denna tråd alls, men däremot länka till den från den nya.
daniel_s

Föregående

Återgå till Övrig kollektivtrafik