Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Axel skrev:Är alla vagnar lika "konstnärligt" målade?
Har man gett upp mot dessa anal-fabeter?
Och vad har hänt med barnvagnen? Påkörd eller urspårad?![]()
--
Axel
Olle skrev:Axel skrev:Är alla vagnar lika "konstnärligt" målade?
Har man gett upp mot dessa anal-fabeter?
Och vad har hänt med barnvagnen? Påkörd eller urspårad?![]()
--
Axel
Jag såg ett (1) tåg på smalspåret som var helt blått, troligen nyrenoverat, eljest voro alla smalspårståg och tunnelbanevagnar totalbombade. Man har tydligen bevakning, eftersom jag blev bryskt åthutad när jag skulle ta en bild på ett tåg som avgick från hållplatsen vid Centocelle. Och där fanns inget annat än tåget att se, ingenting annat i bakgrunden. Likaså vid Grotte Celoni vart jag åtsagd att inte ta kort (sic!).
Spåret med en vagn är den lilla stump som utgör ett triangelspår vid smalspårets vagnhall / verkstäder i Centocelle, och det spåret slutar efter vagnen. Det har en gång gått vidare upp till mot Gerani där spårvägslinjerna 5 och 19 terminerar.
Da kjørte vi på eget ansvar og måtte ta alt ansvar hvis bilen ble stjålet eller skadet. Det kryr sikkert av banditter og lignende i og på veien til Napoli. Det er en by jeg ALDRI skal til en gang til!
Forresten gikk det et program på NRK for 2 (?) uker siden som handlet om Italia og Berlusconi. Ble helt skremt. Landet er jo gjennområttent! Korrupsjon, forbrytelser og lignende er jo helt vanlig der. De sa også at å bygge en kilometer T-bane i Italia koster MYE mer der enn i for eksempel Hamburg. De nevnte tall, men de husker jeg ikke, bare at de var MYE!
Forresten,lle, du som er svensk, hva betyr Ursäkta? (Skammer meg over min dumhet
)
Återgå till Allmänt om lokaltrafik (bilder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster