M67 på linje 3 (Norrköping)

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

M67 på linje 3 (Norrköping)

Inläggav Anders P. » fre 15 nov, 2002 9:22

Nu i veckan har det gått ett antal turer på linje 3 med M67 ("korta vagnar") istället för ledvagnar (M97/M98). Vad är orsaken till detta?

I och med att linje 2 fortfarande körs med buss på grund av spårarbeten i Östra promenaden, borde det finnas tillräckligt med vagnar även vid reparationer? Eller har man haft många trasiga enheter?

Även på bussidan verkar det vara vagnsbrist i Norrköping för närvarande. Bland annat har flera turer på linje 113 varit tursatta med kortbuss istället för ledvagn.

Anders P.
Anders P.

Inläggav Bussmicke » fre 15 nov, 2002 10:18

Har du inte läst Leif D:s inlägg strax nedanför? Där torde ett svar finnas.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=717
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Olympus E-P3, E-M5 (OM-D) och Sony RX-100
Användarvisningsbild
Bussmicke

Inläggav Anders P. » fre 15 nov, 2002 10:26

Ah, det förklarar saken!

Nej, jag hade faktiskt inte läst Leifs inlägg. Av någon anledning associerar jag begreppet "grön linje" till en helt annan stad.

Jag har förresten hittills inte sett några multade M67K, men däremot enkelvagnar som går bara någon minut efter varandra. Inte illa för en linje som "ska" ha tiominuterstrafik.

Anders P.
Anders P.

Återgå till Spårtrafik