Flykten från New York..Menar MTR.

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » tor 29 apr, 2021 12:52

Ja..Snart jobbar man inte på MTR längre, byter nu till en annan arbetsgivare som kallar MTR för kriminella..Och då slutar rapporterna komma från mig, gläd er över det.
Ja...Fan, Inte klokt hur de behandlar folk, trafikutsättningen är viktigare än folks hälsa!
Skönt att man snart slipper sådant, transportstyrelsen gjorde besök hos oss, men när de kom hit så stack de till Södertälje istället.
De ville inte ge MTR möjlighet att städa bort en massa brister, nu blev det så mycket nedslag att regelverket ändras från dag till dag..Det som är tillåtet ena dagen är det inte nästa dag och vice versa.
Allt i regelverket som ändras gör det bara för att skydda våra chefer, inte oss! Roligast av allt är att hur ska de klara sommaren är obegripligt!
Personligen känner jag 4 stycken hos oss, och fått veta om ytterligare dryga 10 stycken som är på väg från andra depåer!
Då ska lägga till de som senaste året redan lämnat!
Orsaken: Har inget med lön att göra, tvärtom den lön vi får som byter jobbet är sämre....MEN! Arbetsmiljön är mycket ..Mycket bättre, folk mår så dåligt rent psykiskt att man värdesätter hälsan mer än pengarna!
Man kan tro att vi bor i Kina där man behandlar folk ungefär på samma sätt!
Länge sedan Transportstyrelsen har gjort så många nedslag på någon..Förr hade vi en Depåchef och sedan var det en produktionschef dagtid för att driva trafiken med nästan lika många fordon!
Nu har vi en underhållschef..Depåchef och 2 produktionschefer för samma jobb, och ändå blir det inte bättre!
Bristerna märks inte direkt utan det är en fördröjning, speciellt sedan delar plockas från andra stående fordon för att rädda trafiken på andra!
Våra förråd gapar ganska tomma, fler tomma reservdelslådor än de med materiel..
Känns skönt att man kommer slippa uppleva när haveriet är totalt!
//Vislaren
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Lennart Petersen » tor 29 apr, 2021 16:42

Om du nu trivs bättre så grattis, man ska inte hänga kvar på en dålig arbetsplats om man kan få bättre alternativ.
Lennart Petersen
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: sön 21 aug, 2011 21:53

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav /jes » tor 29 apr, 2021 19:24

Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'
Användarvisningsbild
/jes
 
Inlägg: 505
Blev medlem: ons 09 okt, 2002 11:33

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Odd » fre 30 apr, 2021 6:09

/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'

Påverkar det befintliga kontrakt?
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd
 
Inlägg: 5218
Blev medlem: ons 11 sep, 2002 22:03

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Sio » fre 30 apr, 2021 14:53

/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Vad gällde innan?
Användarvisningsbild
Sio
 
Inlägg: 439
Blev medlem: tis 07 okt, 2014 17:49
Ort: Stockholm

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav daniel_s » fre 30 apr, 2021 15:38

Sio skrev:
/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Vad gällde innan?


Det finns väl inte riktigt någon tidigare situation att jämföra med. Den situation vi har nu med en stor andel relativt nya fordon har inte tidigare funnits under den tid trafiken varit upphandlad enligt dagens system. Jag vet inte riktigt hur det varit på pendeltågen men skulle tro att vissa högvärdeskomponenter (t ex kompletta boggier) har ägts av SL medan övriga prylar har varit operatörernas ansvar att köpa in, tillverka själva eller reparera som de vill, bara tågen går.
daniel_s
 
Inlägg: 12961
Blev medlem: fre 13 sep, 2002 14:40

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » lör 01 maj, 2021 1:22

Lennart Petersen skrev:Om du nu trivs bättre så grattis, man ska inte hänga kvar på en dålig arbetsplats om man kan få bättre alternativ.


Tackar! Blir nog bättre nu, ytterligare en kommer säga upp sig nu i helgen... :D :D
//Vislaren
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » lör 01 maj, 2021 1:25

daniel_s skrev:
Sio skrev:
/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Vad gällde innan?


Det finns väl inte riktigt någon tidigare situation att jämföra med. Den situation vi har nu med en stor andel relativt nya fordon har inte tidigare funnits under den tid trafiken varit upphandlad enligt dagens system. Jag vet inte riktigt hur det varit på pendeltågen men skulle tro att vissa högvärdeskomponenter (t ex kompletta boggier) har ägts av SL medan övriga prylar har varit operatörernas ansvar att köpa in, tillverka själva eller reparera som de vill, bara tågen går.


Högvärdeskomponenter man nu har slaktat i jakten på reservdelar istället för att köpa delarna, då syns det inte i kostnaderna förräns de ska återställas.....När MTR inte längre har underhållet och det drabbar nästa underhållare! :lol: :lol: :lol:
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » lör 01 maj, 2021 1:30

/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Tackar!! Senaste tidens oannonserade besök från Transportstyrelsen har resulterat i en massa ny pappersdokument för att skydda företaget så arbetsledarna får skiten istället!
Man blir bara förbannad när man går in på förrådet och ser de tomma lådorna, tänk så mycket mer som hade kunnat åtgärdats ifall delar funnits!
Vi har 129 fordon..Ska man då bara ha en i reserv av delar..?
//Vislaren
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Lennart Petersen » lör 01 maj, 2021 2:31

Vislaren skrev:
/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Tackar!! Senaste tidens oannonserade besök från Transportstyrelsen har resulterat i en massa ny pappersdokument för att skydda företaget så arbetsledarna får skiten istället!
Man blir bara förbannad när man går in på förrådet och ser de tomma lådorna, tänk så mycket mer som hade kunnat åtgärdats ifall delar funnits!
Vi har 129 fordon..Ska man då bara ha en i reserv av delar..?
//Vislaren

Det där väl lite av verkligheten i dag i ”moderna” företag. Inga lager, inga reservdelar , allt skaffas fram efter behov från dag till dag. Från posten minns jag att en reservdel till en brevsorteringsmaskin fick beställas med flygfrakt från England och mycket annat fanns bara i ett centrallager. Detta ”ur hand i mun” fungerar många gånger men så händer något: en pandemi stoppar flygen och helt plötsligt är det brist på allt möjligt. Eller ett fartyg ställer sig på tvären och stoppar allt genom Suezkanalen.
Lennart Petersen
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: sön 21 aug, 2011 21:53

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Sio » lör 01 maj, 2021 10:05

Lennart Petersen skrev:
Vislaren skrev:
/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Tackar!! Senaste tidens oannonserade besök från Transportstyrelsen har resulterat i en massa ny pappersdokument för att skydda företaget så arbetsledarna får skiten istället!
Man blir bara förbannad när man går in på förrådet och ser de tomma lådorna, tänk så mycket mer som hade kunnat åtgärdats ifall delar funnits!
Vi har 129 fordon..Ska man då bara ha en i reserv av delar..?
//Vislaren

Det där väl lite av verkligheten i dag i ”moderna” företag. Inga lager, inga reservdelar , allt skaffas fram efter behov från dag till dag. Från posten minns jag att en reservdel till en brevsorteringsmaskin fick beställas med flygfrakt från England och mycket annat fanns bara i ett centrallager. Detta ”ur hand i mun” fungerar många gånger men så händer något: en pandemi stoppar flygen och helt plötsligt är det brist på allt möjligt. Eller ett fartyg ställer sig på tvären och stoppar allt genom Suezkanalen.


Jag kommer i håg en historia från för ca 20 år sedan när något svenskt halvstort företag hade avtalat med leverantören att betala ett högre pris för en produkt bara leverantören förband sig att ha ett reserverat lager på, säg10 stycken, för den här kunden. Det här var en pryl som kostade kanske 50-100000 i vanliga fall och kunde gjorde väl av med en eller ett par i månaden. Påslaget för lagerhållningen var väl tilltaget. Prylen var helt kritisk för dem och deras produktion men de fick ände inte ha ett eget lager för sina "bean counters" så de rundade dem så här. Problemet var att en dag var ändå leverantören "out of stock". Man hade trots överfaktureringen inte hållit det utlovade reserverade lagret.
Användarvisningsbild
Sio
 
Inlägg: 439
Blev medlem: tis 07 okt, 2014 17:49
Ort: Stockholm

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Odd » lör 01 maj, 2021 14:16

Sio skrev:....

Jag kommer i håg en historia från för ca 20 år sedan när något svenskt halvstort företag hade avtalat med leverantören att betala ett högre pris för en produkt bara leverantören förband sig att ha ett reserverat lager på, säg10 stycken, för den här kunden. Det här var en pryl som kostade kanske 50-100000 i vanliga fall och kunde gjorde väl av med en eller ett par i månaden. Påslaget för lagerhållningen var väl tilltaget. Prylen var helt kritisk för dem och deras produktion men de fick ände inte ha ett eget lager för sina "bean counters" så de rundade dem så här. Problemet var att en dag var ändå leverantören "out of stock". Man hade trots överfaktureringen inte hållit det utlovade reserverade lagret.


Så blir det när man detaljstyr beställningen i stället för att beställa en tjänst. De skulle ju naturligtvis i stället ha beställt tjänsten att leverantören skulle kunna leverera en reservdel efter ett visst kriterium, exempelvis minst tre exemplar på en dag och högst 10 dagar mellan två beställningar, eller något sådant.

Men i fallet du beskriver så torde ju kontraktet stipulera vad som händer om utlovad, och betald, tjänst inte levererats....
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd
 
Inlägg: 5218
Blev medlem: ons 11 sep, 2002 22:03

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Hechtwagen » sön 02 maj, 2021 13:23

Odd skrev:
Sio skrev:....

Jag kommer i håg en historia från för ca 20 år sedan när något svenskt halvstort företag hade avtalat med leverantören att betala ett högre pris för en produkt bara leverantören förband sig att ha ett reserverat lager på, säg10 stycken, för den här kunden. Det här var en pryl som kostade kanske 50-100000 i vanliga fall och kunde gjorde väl av med en eller ett par i månaden. Påslaget för lagerhållningen var väl tilltaget. Prylen var helt kritisk för dem och deras produktion men de fick ände inte ha ett eget lager för sina "bean counters" så de rundade dem så här. Problemet var att en dag var ändå leverantören "out of stock". Man hade trots överfaktureringen inte hållit det utlovade reserverade lagret.


Så blir det när man detaljstyr beställningen i stället för att beställa en tjänst. De skulle ju naturligtvis i stället ha beställt tjänsten att leverantören skulle kunna leverera en reservdel efter ett visst kriterium, exempelvis minst tre exemplar på en dag och högst 10 dagar mellan två beställningar, eller något sådant.

Men i fallet du beskriver så torde ju kontraktet stipulera vad som händer om utlovad, och betald, tjänst inte levererats....


Fast det garanterar ju inte att man alltid får en levetans, shit happens. Bättre att ha ett eget lager.
Användarvisningsbild
Hechtwagen
 
Inlägg: 2369
Blev medlem: tis 29 apr, 2008 20:10

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Odd » sön 02 maj, 2021 20:48

Hechtwagen skrev:
Odd skrev:
Sio skrev:....

Jag kommer i håg en historia från för ca 20 år sedan när något svenskt halvstort företag hade avtalat med leverantören att betala ett högre pris för en produkt bara leverantören förband sig att ha ett reserverat lager på, säg10 stycken, för den här kunden. Det här var en pryl som kostade kanske 50-100000 i vanliga fall och kunde gjorde väl av med en eller ett par i månaden. Påslaget för lagerhållningen var väl tilltaget. Prylen var helt kritisk för dem och deras produktion men de fick ände inte ha ett eget lager för sina "bean counters" så de rundade dem så här. Problemet var att en dag var ändå leverantören "out of stock". Man hade trots överfaktureringen inte hållit det utlovade reserverade lagret.


Så blir det när man detaljstyr beställningen i stället för att beställa en tjänst. De skulle ju naturligtvis i stället ha beställt tjänsten att leverantören skulle kunna leverera en reservdel efter ett visst kriterium, exempelvis minst tre exemplar på en dag och högst 10 dagar mellan två beställningar, eller något sådant.

Men i fallet du beskriver så torde ju kontraktet stipulera vad som händer om utlovad, och betald, tjänst inte levererats....


Fast det garanterar ju inte att man alltid får en levetans, shit happens. Bättre att ha ett eget lager.

Fast här var ju förutsättningarna att de inte fick ha ett eget lager.
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd
 
Inlägg: 5218
Blev medlem: ons 11 sep, 2002 22:03

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav daniel_s » sön 02 maj, 2021 22:27

Odd skrev:
Hechtwagen skrev:Fast det garanterar ju inte att man alltid får en levetans, shit happens. Bättre att ha ett eget lager.

Fast här var ju förutsättningarna att de inte fick ha ett eget lager.


Inte fick det för vem då, kan man iofs fråga sig! Men givet att det nu var så, så visar ju exemplet att det inte fungerar så bra att försöka flytta problemet åt fel håll i näringskedjan...
daniel_s
 
Inlägg: 12961
Blev medlem: fre 13 sep, 2002 14:40

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Sio » mån 03 maj, 2021 8:54

Odd skrev:
Hechtwagen skrev:
Odd skrev:
Så blir det när man detaljstyr beställningen i stället för att beställa en tjänst. De skulle ju naturligtvis i stället ha beställt tjänsten att leverantören skulle kunna leverera en reservdel efter ett visst kriterium, exempelvis minst tre exemplar på en dag och högst 10 dagar mellan två beställningar, eller något sådant.

Men i fallet du beskriver så torde ju kontraktet stipulera vad som händer om utlovad, och betald, tjänst inte levererats....


Fast det garanterar ju inte att man alltid får en levetans, shit happens. Bättre att ha ett eget lager.

Fast här var ju förutsättningarna att de inte fick ha ett eget lager.


Exemplet var avsett att visa att det var en felaktig förutsättning. Och förstås att visa leverantörens irrationella beteende när de glatt sköt sig i foten och förbrukade sitt förtroende hos den kunden.

Bäringen på den här tråden är väl att SL bör ha ett eget lager av strategiska komponenter för i förlängningen är det SL som är de som är intresserade av hög tillgänglighet. De andra parterna i soppan är ju leverantörer som SL med piska och morot försöker förmå att uppfylla SLs åtaganden åt SL. Ju abstrakte dessa delegerade åtaganden blir desto större risk att man slarvar med det.
Användarvisningsbild
Sio
 
Inlägg: 439
Blev medlem: tis 07 okt, 2014 17:49
Ort: Stockholm

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 21:59

Lennart Petersen skrev:
Vislaren skrev:
/jes skrev:Instämmer med föregående talare. Grattis!

Vad gäller reservdelarna så har tydligen Trafikförvaltningen ändrat policy och kräver att operatörerna nu ska investera i ett reservdelslager och fakturera Trafikförvaltningen efter förbrukning. Om detta gäller även MTR så måste det handla om tiotals miljoner kronor, 30-40-50 kanske bara för X60?
'


Tackar!! Senaste tidens oannonserade besök från Transportstyrelsen har resulterat i en massa ny pappersdokument för att skydda företaget så arbetsledarna får skiten istället!
Man blir bara förbannad när man går in på förrådet och ser de tomma lådorna, tänk så mycket mer som hade kunnat åtgärdats ifall delar funnits!
Vi har 129 fordon..Ska man då bara ha en i reserv av delar..?
//Vislaren

Det där väl lite av verkligheten i dag i ”moderna” företag. Inga lager, inga reservdelar , allt skaffas fram efter behov från dag till dag. Från posten minns jag att en reservdel till en brevsorteringsmaskin fick beställas med flygfrakt från England och mycket annat fanns bara i ett centrallager. Detta ”ur hand i mun” fungerar många gånger men så händer något: en pandemi stoppar flygen och helt plötsligt är det brist på allt möjligt. Eller ett fartyg ställer sig på tvären och stoppar allt genom Suezkanalen.


Det där fungerar möjligen på löpande bandet, men inte i underhåll. Hur ska man veta när ett fordon kommer in som ska ha en viss komponent så de kommer samma dag som komponenten. Sedan ska man lägga till att en mängd delar på pendeln är säkerhetsklassade så man får inte sätta dit vad som helst!
Det är en logistsik omöjlighet att få det att fungera..Den fungerar inte ens idag!
//Vislaren
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Lennart Petersen » ons 05 maj, 2021 23:19

Vislaren skrev:[

Det där fungerar möjligen på löpande bandet, men inte i underhåll. Hur ska man veta när ett fordon kommer in som ska ha en viss komponent så de kommer samma dag som komponenten. Sedan ska man lägga till att en mängd delar på pendeln är säkerhetsklassade så man får inte sätta dit vad som helst!
Det är en logistsik omöjlighet att få det att fungera..Den fungerar inte ens idag!
//Vislaren

Ja jag håller ju med dig. I sjukvården har ju nu pandemin obarmhärtigt avslöjat hur det kan bli när man inte har tillräckliga lager av nödvändiga saker och inte heller någon möjlighet att tillverka. Ett tag var det visst på gränsen att det inte fanns smärtstillande och då är det tufft...
Lennart Petersen
 
Inlägg: 2450
Blev medlem: sön 21 aug, 2011 21:53

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Vislaren » fre 14 maj, 2021 8:25

Lennart Petersen skrev:
Vislaren skrev:[

Det där fungerar möjligen på löpande bandet, men inte i underhåll. Hur ska man veta när ett fordon kommer in som ska ha en viss komponent så de kommer samma dag som komponenten. Sedan ska man lägga till att en mängd delar på pendeln är säkerhetsklassade så man får inte sätta dit vad som helst!
Det är en logistsik omöjlighet att få det att fungera..Den fungerar inte ens idag!
//Vislaren

Ja jag håller ju med dig. I sjukvården har ju nu pandemin obarmhärtigt avslöjat hur det kan bli när man inte har tillräckliga lager av nödvändiga saker och inte heller någon möjlighet att tillverka. Ett tag var det visst på gränsen att det inte fanns smärtstillande och då är det tufft...


Ja..Läget är illa, en seger för oss arbetare är att nu har företaget backat om våra turlistor, så vi får behålla de vi har just nu!
Men de lär försöka igen, troligen har det att göra med att så många sagt upp sig och bråket om turlistorna!
Lägg sedan till att skadorna bara ökar och ökar, och då har inte sommaren börjat än med alla som ska ha semester med!
Så här såg senaste skadeläget ut hos oss...

"Summering skadeläget från 2021-05-12 kl06:00•Öppna skador under onsdagen var 1793st.–Att jämföra med förra veckobrevets 1769 st. •Antalet öppna restriktionsskador var under tisdagen (gårdagen) 42 st.–Att jämföra med förra veckobrevets 38 st•Antalet restriktionsfordon under tisdagen (gårdagen) var 35 st.–Att jämföra med förra veckobrevets 32 samt målet på 22"

Att det inte minskar beror på flera saker...Man har bara en felsökare i egen regi (I övrigt hyr man in folk..Om de finns tillgängliga av ett bolag som de kastat ut..Gissar att de får betala dyrt för dom nu).
Även reservdelsbristen är stor likväl som personalbristen!
Och hur ska man göra när folk går på semester..? Ska de kohandla och göra som en del andra företag gjort vid kris, köpa ut semestrarna!
Men det har de nog inte råd med, de går back på pendeln med 8 miljoner i månaden, just nu är de uppe i 35 miljoner back!
Tappar de tunnelbanan så undrar jag hur de ska klara sig, det är nämligen vinsten där som täcker förlusterna på pendeln!

Hur ska de ta sig ur en avtal som man vann på kraftigt underbud, när upphandlingen skedde så kontaktade SL MTR och bad de komma med ett nytt bud, de va inte dummare än att de fattade att deras inte var bäst
På det sättet så har inte man begått brott mot upphandlingsreglerna!
Gissa varifrån SL:s nye chef kommer ifrån..? Jo..MTR..!
Och vad gjorde SL folk hos MTR under upphandlingen...? Man måste vara bra korkade om man inte fattar vad det handlar om!

Vi bara väntar på att antingen våra chefer ryker eller hela företaget, något kommer troligen hända innan årsskiftet!
Efter bråket i Bro har ju chefer och lite annat folk rykt, nu flyttar Älvsjös depåchef temporärt till Bro och i Älvsjö är det någon annan som vikarierar!

Trafikverket gjorde ett besök hos Älvsjö, men när de kom dit så stack de direkt till Södertälje, detta för att inte ge företaget en chans att städa undan felaktigheter!
De fått mycket skit efter allt som hänt av trafikverket..Förfalskade signaturer..Inte utförda luckkontroller (Massa takluckor som åkt upp i farten)..m.m..
Skönt att man snart slipper det här..!
// Vislaren
Vislaren
 
Inlägg: 176
Blev medlem: tor 07 jun, 2018 12:12

Re: Flykten från New York..Menar MTR.

Inläggav Hechtwagen » lör 15 maj, 2021 0:06

Trafikverket = Transportstyrelsen?
Användarvisningsbild
Hechtwagen
 
Inlägg: 2369
Blev medlem: tis 29 apr, 2008 20:10

Nästa

Återgå till Spårtrafik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster