Nu har flykten från MTR börjat...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Nu har flykten från MTR börjat...

Inläggav Vislaren » ons 28 apr, 2021 6:11

Ja..Ni hörde rätt, en har precis sagt upp sig, en gör det de närmsta dagarna..Och ytterligare ett par inom några dagar till!
Cheferna fattar ingenting, de tycks tro att alla tycker om att bli piskade!
Dessa som sagt upp sig är enbart från Älvsjö verkstaden, likaså är det liknande som också sker i Bro och Södertälje!
Sommaren kommer inte bli rolig för MTR, många som går i slutet av juli..!
Produktionschefen för dagen frågade folk om de kunde ställa upp och jobba extra nästa vecka då de har dåligt med folk...Svaret uteblev av samtliga!
Näe..De sitter väldigt löst våra chefer...
Mantena kommer även söka folk till hösten, eller varför inte söka till världens mest otrivsammaste arbete...på MTR!
Men du får inte högre ingångslön än 26.000:- månaden..Innan skatt!
/Vislaren
Vislaren

Re: Nu har flykten från MTR börjat...

Inläggav Hechtwagen » ons 28 apr, 2021 9:14

De lär väl hyra in reparatörer, har de inte gjort det tidigare?
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav Odd » ons 28 apr, 2021 12:54

Mår du bra? Kanske borde du säga upp dig och hitta en annan arbetsgivare, inte minst för ditt blodtrycks skull?
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav Joakim W » ons 28 apr, 2021 16:20

Odd skrev:Mår du bra? Kanske borde du säga upp dig och hitta en annan arbetsgivare, inte minst för ditt blodtrycks skull?

Ja, jag förstår inte varför Vislaren jobbar kvar? Om det nu finns bättre arbetsgivare, byt då? Eller är inte gräset grönare på andra sidan..?
22-åring från Södertälje intresserad av tåg och spårvagnar!
Besök gärna min hemsida, http://www.jowahlen.se!
Joakim W

Inläggav daniel_s » ons 28 apr, 2021 18:27

Det är väl två olika saker. Om man inte trivs på sin arbetsplats kan man förstås avhjälpa det genom att byta jobb, gå i förtidspension eller nåt. Men det löser ju inte eventuella problem som faktiskt finns på själva arbetsplatsen. Och Vislaren har dessutom (mig veterligen) faktiskt aldrig sagt att hen inte trivs på sitt jobb. (Jag kan ha missat något.)

Man kan anse att företaget man jobbar på håller på med rena galenskapen, men ändå trivas med sitt jobb och fortsätta göra det på ett bra sätt för att man gillar själva känslan av att göra ett bra jobb, eller nåt. Inte ska väl några knasiga Dressmann-ingenjörer få ändra på det?
daniel_s

Inläggav Hechtwagen » tor 29 apr, 2021 8:22

daniel_s skrev:Det är väl två olika saker. Om man inte trivs på sin arbetsplats kan man förstås avhjälpa det genom att byta jobb, gå i förtidspension eller nåt. Men det löser ju inte eventuella problem som faktiskt finns på själva arbetsplatsen. Och Vislaren har dessutom (mig veterligen) faktiskt aldrig sagt att hen inte trivs på sitt jobb. (Jag kan ha missat något.)

Man kan anse att företaget man jobbar på håller på med rena galenskapen, men ändå trivas med sitt jobb och fortsätta göra det på ett bra sätt för att man gillar själva känslan av att göra ett bra jobb, eller nåt. Inte ska väl några knasiga Dressmann-ingenjörer få ändra på det?

Det är en glidande skala å ena sidan finns det kroniska gnällspikar bland proletäterna, å andra sidan finns det arbetsgivare som säger att det bara är att sluta om man inte är nöjd med de usla förhållandena pä arbetsplatsen.

Tag till exempel två spårvagnsförare som tjänstgör på samma grupp och således gör exakt samma saker på jobbet.

Den ene stortrivs och tycker allt är så himla bra och trevligt, den andre stör sig på allt och är ständigt upprörd och missnöjd med ditten och datten på arbetsplatsen.

Vem av dem har rätt?

För att citera min tidigare kollega G.M. när han blev tilltalad av en gnällig kollega som led av kroniskt missnöje, ni vet dendär sorten som demonstrativt följer kollektivavtalet till punkt och pricka förutom när de tjänar själva på att inte göra det.

"Du kan inte komma till mig och gnälla om såntdär skit, jag kör bara domhär tågen och bryr mig inte om domdär sakerna, det får du ta med någon annan".
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav Vislaren » tor 29 apr, 2021 13:11

daniel_s skrev:Det är väl två olika saker. Om man inte trivs på sin arbetsplats kan man förstås avhjälpa det genom att byta jobb, gå i förtidspension eller nåt. Men det löser ju inte eventuella problem som faktiskt finns på själva arbetsplatsen. Och Vislaren har dessutom (mig veterligen) faktiskt aldrig sagt att hen inte trivs på sitt jobb. (Jag kan ha missat något.)

Precis! Trivs med själva arbetet och mina underbara arbetskamrater, men vi har ett dårhus till arbetsledning som inte vet vad den sysslar med, en av cheferna kommer från Hagalund. Fick veta att när han slutade där stod folk och applåderade och det bjöds på tårta!
Den chefen har sedan dess försökt söka tillbaka till Hagalund och fått nobben..Hur jag vet det..? Har kontakt med folk med insiderinformation.
Han är körd i Hagalund!
//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » sön 02 maj, 2021 19:41

Precis som du säger..Trivs med jobbet i sig som fan och med mina kollegor, därför är det så sorgligt att behöva lämna dom bara för att cheferna inte vill lyssna!
Och inte lyssnar ledningen, de låtsas att lyssna! Men det är ett spel för gallerierna..För i slutänden så kör de över oss med sina egna förslag!

Märks ganska tysligt att ledningen INTE borde ägna sig åt järnvägsverksamhet, de har inte kompetens för det!
Det är tre psykopater varav en har dessutom personlighetsklyvning..Ena sekunden går det att samarbeta med honom, i nästa är det tvärstopp!

De skulle behöva gå på undersökning hos en psykolog, för vilka har fel..ett par hundra anställda eller tre chefer..?
Det blev ett djäkla liv på företagets sida med debattforum...Vips! När tongångarna var som högst så försvan hela ämnet från forumet.
Och varför..? Jo..Det var för alla kritiska röster!
Man har dessutom börjat använda klickbara funktioner som typ. Twitter och FB har med tumme upp, men ingen möjlighet att klicka tumme ner..För du får inte ha en negativ syn!
Har du kritik..? Då ska du tystas!

//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 22:04

Odd skrev:Mår du bra? Kanske borde du säga upp dig och hitta en annan arbetsgivare, inte minst för ditt blodtrycks skull?

Redan gjort! och jag är inte ensam om det..
//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 22:05

Hechtwagen skrev:De lär väl hyra in reparatörer, har de inte gjort det tidigare?

Det företaget man hyrde in har lämnat och all deras högt kompetenta personal med, så är det när man behandlar inhyrda så dåligt som oss!
Chefen på det bolaget är precis så som vi vill ha en chef!
//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 22:13

Hechtwagen skrev:

Det är en glidande skala å ena sidan finns det kroniska gnällspikar bland proletäterna, å andra sidan finns det arbetsgivare som säger att det bara är att sluta om man inte är nöjd med de usla förhållandena pä arbetsplatsen.

Tag till exempel två spårvagnsförare som tjänstgör på samma grupp och således gör exakt samma saker på jobbet.

Den ene stortrivs och tycker allt är så himla bra och trevligt, den andre stör sig på allt och är ständigt upprörd och missnöjd med ditten och datten på arbetsplatsen.

Vem av dem har rätt?

För att citera min tidigare kollega G.M. när han blev tilltalad av en gnällig kollega som led av kroniskt missnöje, ni vet den där sorten som demonstrativt följer kollektivavtalet till punkt och pricka förutom när de tjänar själva på att inte göra det.

"Du kan inte komma till mig och gnälla om sånt där skit, jag kör bara dom här tågen och bryr mig inte om dom där sakerna, det får du ta med någon annan".

Problemet är att hos oss så är alla gnällspikar, efter en händelse tidigare där en av våra anställda fick sitta i "Skinn soffan" för att vederbörande sagt intern vad alla tycker och tänker så har ytterligare en fått sitta i "Skinn soffan" och röster har höjts rejält bland folk internt.
Gick så långt att ett forum (Ontrack..Intern forum) där det skrevs av de anställdas så togs den tråden bort när kritiken gick i höga vågor från samtliga depåer .
Ett forum där man laggt till tumme upp...Men inte tumme ner symbol att klicka på, det är klart att man visar att man inte tål negativa synpunkter!
//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 22:17

Precis så är det, och det gäller även mina bra kollegor..Jobbet är det inget fel på..Men vi har chefer som är psykopater, varav ena ha dessutom personlighetsklyvning !
Ena sekunden är han hur trevlig som helst för att svänga och till att vara vedervärdig och får ilskeutbrott!
//Vislaren
Vislaren

Inläggav Vislaren » ons 05 maj, 2021 22:19

Joakim W skrev:

Ja, jag förstår inte varför Vislaren jobbar kvar? Om det nu finns bättre arbetsgivare, byt då? Eller är inte gräset grönare på andra sidan..?

Jo..Gräset var grönare på andra sidan, det vet jag redan INNAN jag hunnit börja där! Det drivs som gamla tiders SJ.. :lol: :lol: :lol:
//Vislaren
Vislaren

Återgå till Spårtrafik