Sida 7 av 7

Re: Kollektivtrafikförsörjning av NDS utredningsstudie 2018

InläggPostat: tor 14 jun, 2018 23:13
av Stefan Widén
Tyvärr så tror jag att du har fel.

Det som refereras till är att staden 2010 (eller något år senare) inte kunde bestämma sig för en detaljplan och därmed kunde projekteringen/byggnation gå vidare. Därmed plockades pengarna bort i budgeten.

Hade man direkt lagt ut sträckningen hade banorna vart ihopkopplade nu. Jämför med hur det gick till i sjöstaden.

Stefan

Re: Kollektivtrafikförsörjning av NDS utredningsstudie 2018

InläggPostat: fre 15 jun, 2018 7:24
av TKO
Stefan Widén skrev:Tyvärr så tror jag att du har fel.

Det som refereras till är att staden 2010 (eller något år senare) inte kunde bestämma sig för en detaljplan och därmed kunde projekteringen/byggnation gå vidare. Därmed plockades pengarna bort i budgeten.

Hade man direkt lagt ut sträckningen hade banorna vart ihopkopplade nu. Jämför med hur det gick till i sjöstaden.

Stefan


Även om vi köper Tamsons undanflykter är det på sin plats att notera vilka som styrde i Stadshuset fram till 2014 - inte var det "sossarna"!
Och det som Valeskog säger stämmer - under de snart 4 år som vi haft vänsterstyre i staden har landstinget inte kunnat lämna besked om hur man ska ha det. Vad som hände före 2014 i Stadshuset har jag sämre koll på!

- Sjöstaden är en intressant jämförelse som jag funderat på att ta upp i ett inlägg, det kanske finns andra lärdomar än de mest självklara att inhämta därifrån...

på återseende
Thomas K Ohlsson