mån 26 feb, 2018 19:47
mån 26 feb, 2018 22:40
Stefan Widén skrev:Visst har vi kunnat köra över den gamla bron ett par år till utan problem Men eftersom TF beslutade att bygga klart hela depå köpa två vagnar till och dessutom bygga ny dubbelspårig bro gör man bla utifrån att vi den korta tid som vi kört fått upp resandetalet till en angenäm siffra av 14 500 per vardag. Det innebär att man rustar för ännu mera resanden. Och kanske även en ihopkoppling.
Se det som positivt att man gör investeringar. Vi kan konstatera att de gamla utredningarna gör att man i lugnt takt kan bygga nya bron och ha kvar trafiken på den gamla. Sen blir det någon avstängning då man lägger om spåren.
Stefan
mån 26 feb, 2018 22:56
Hechtwagen skrev:Stefan Widén skrev:Visst har vi kunnat köra över den gamla bron ett par år till utan problem Men eftersom TF beslutade att bygga klart hela depå köpa två vagnar till och dessutom bygga ny dubbelspårig bro gör man bla utifrån att vi den korta tid som vi kört fått upp resandetalet till en angenäm siffra av 14 500 per vardag. Det innebär att man rustar för ännu mera resanden. Och kanske även en ihopkoppling.
Se det som positivt att man gör investeringar. Vi kan konstatera att de gamla utredningarna gör att man i lugnt takt kan bygga nya bron och ha kvar trafiken på den gamla. Sen blir det någon avstängning då man lägger om spåren.
Stefan
Eller så slår man knut på sig själv och kopplar in nya bron utan tio månaders avstängning!
tis 27 feb, 2018 0:46
tis 27 feb, 2018 7:00
lör 24 mar, 2018 9:58
lör 24 mar, 2018 12:05
LÅ1 skrev:För närvarande ligger man tydligen före tidsplanen vid bygget av nya Klarabergsgatan och spårvägshållplats T-centralen!
"Nu byggs nya spårvägen i City".
lör 24 mar, 2018 13:31
Enceladus skrev:LÅ1 skrev:För närvarande ligger man tydligen före tidsplanen vid bygget av nya Klarabergsgatan och spårvägshållplats T-centralen!
"Nu byggs nya spårvägen i City".
Äntligen börjar stadens gator bli bilfria igen! Rosenlundsgatan nästa?
lör 24 mar, 2018 23:36
sön 25 mar, 2018 1:30
Stefan Widén skrev:Cyckelbanan ligger med en höjdskillnad på 5 cm utom där man tänker att gående korsar och där ligger det i plan för att klara tillgängligheten. Ska kolla på måndag för säkerhets skull.
Stefan
sön 25 mar, 2018 8:33
LÅ1 skrev:Stefan Widén skrev:Cyckelbanan ligger med en höjdskillnad på 5 cm utom där man tänker att gående korsar och där ligger det i plan för att klara tillgängligheten. Ska kolla på måndag för säkerhets skull.
Stefan
Mitt minne säger mig att den ligger i plan med gångbanan hela sträckan utanför Åhléns, men jag kan förstås ha fel.
sön 25 mar, 2018 9:31
sön 25 mar, 2018 9:32
Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
sön 25 mar, 2018 9:32
Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
sön 25 mar, 2018 9:32
sön 25 mar, 2018 9:32
Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
sön 25 mar, 2018 9:33
sön 25 mar, 2018 11:44
Hechtwagen skrev:Stefan Widén skrev:en helg ..om de jobbar lite effektivt....ett spår i taget vilket ger enkelspår mellan Baggeby och Ropsten under tiden.
Stefan
Johejdu! Tror du på jultomten också?
mån 30 apr, 2018 19:50
tis 01 maj, 2018 14:03