Torbjörn skrev:dr Cassandra Nojdh skrev:Torbjörn skrev:Jag måste väl då blygsamt och lite skamset få erkänna att jag skriver sta´n men jag är ju gammal och konservativ....! Och jag håller med i inkonsekvensens namn styggelsen att i ovan nämnda artikel utelämna apostrofen i "sånt". Och jag kommer givetvis att stå ut med vad herr doktorn skriver, jag kunde bara inte låta bli att lite skämtsamt kommentera detta. F ö så ler jag i mjugg åt herrarna doktorns och ingenjörn´s meningsutbyten på en nivå lite över övriga inlägg på detta Forum
!
Hälsar Torbjörn
Min bäste herre! Fru doktorn, om jag får be!
Dessutom blev det väl lite fel med herrns apostrofering i ordet "ingenjörn´s". Svenska språket saknar nämligen apostrofgenitiv.
Aj då, tjocka fingrar, beklagar, det skall naturligtvis skrivas "ingenjör´ns om nu detta kan anses korrekt men rätta mig gärna, det står jag ut med...! Och jag lovar att i all ödmjukhet i fortsättningen vid eventuella meningsutbyten på detta Forum skriva fru doktorn! Cassandra är ju ett kvinnonamn vilket jag pinsamt nog förbisett och vilket jag skamset ber om ursäkt för...!
Hälsar herr Jansson
Om ni nu bråkar om apostrofer, använd då apostrofer. Som i ingenjör'ns. Och inte akut accent.