Tamsons agerar jultomte redan i juli!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Tamsons agerar jultomte redan i juli!

Inläggav LÅ1 » lör 29 jul, 2017 13:30

dr Cassandra Nojdh skrev:
LÅ1 skrev:Vad gäller stavning så är jag just nu hänvisad till min surfplatta (Android) och på den finns ingen stavningskontroll. Bara ordförslag. Verkar dessutom som om ord man använt läggs in bland dessa. Så ett felstavat ord som man skrivit några gånger kommer upp som förslag.

Ja, jag försökte förstås utforma min pekpinne så att den inte uppfattades som något angrepp på någon enskild, utpekad person.

Vad kunna vi nu lära av detta? Som ett allmänt konstaterande: Att det är bra med egen kunskap också, och inte bara att man förlitar sig på "information at your fingertips" som lille Bill en gång sade.

Jag försöker! :D
Men jag förstår de som tycker texten blir svår att läsa när det är stavfel. Själv störs jag av en del grammatiska fel. Till exempel när en del skriver "dem" när det skall vara "de". För att inte tala om tautologi av typen "på grund av" följt av ord som slutar på -orsak eller -skäl.
Men här på forumet är dessa galenskaper inte direkt vanliga.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Re: Tamsons agerar jultomte redan i juli!

Inläggav Kantorn » lör 29 jul, 2017 21:41

LÅ1 skrev:
dr Cassandra Nojdh skrev:
LÅ1 skrev:Vad gäller stavning så är jag just nu hänvisad till min surfplatta (Android) och på den finns ingen stavningskontroll. Bara ordförslag. Verkar dessutom som om ord man använt läggs in bland dessa. Så ett felstavat ord som man skrivit några gånger kommer upp som förslag.

Ja, jag försökte förstås utforma min pekpinne så att den inte uppfattades som något angrepp på någon enskild, utpekad person.

Vad kunna vi nu lära av detta? Som ett allmänt konstaterande: Att det är bra med egen kunskap också, och inte bara att man förlitar sig på "information at your fingertips" som lille Bill en gång sade.

Jag försöker! :D
Men jag förstår de som tycker texten blir svår att läsa när det är stavfel. Själv störs jag av en del grammatiska fel. Till exempel när en del skriver "dem" när det skall vara "de". För att inte tala om tautologi av typen "på grund av" följt av ord som slutar på -orsak eller -skäl.
Men här på forumet är dessa galenskaper inte direkt vanliga.

Eller "Både" följt av "Dessutom" i stället för "och" (ryser av obehag)
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Föregående

Återgå till Spårtrafik